با این ماده ساده به راحتی یبوست را درمان کنید

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

اگر شما هم یکی از آن کسانی هستید که غالباً از مشکل یبوست رنج می‌برند، پس مطمئنا قبلاً انواع مختلفی از درمان‌های خانگی را برای خلاص شدن از شر این مشکل امتحان کرده‌اید. اما اگر حتی بعد از آزمایش چندین روش درمانی، مشکل یبوست شما بهبود نیافته است، بهتر است این مطلب را بخوانید تا چاره مشکل را پیدا کنید.

درمان خانگی یبوست: روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل مزایای شگفت انگیزی که برای سلامتی دارد، توسط علم و طب آیورودا حمایت می‌شود. از رشد مو گرفته تا کاهش وزن، این روغن می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها و برای همه مفید باشد. یکی دیگر از موارد اضافه شده در لیست مزایای روغن نارگیل، درمان خانگی یبوست است. اعتقاد بر این است که این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب زنجیره متوسط ​​(MCFA) است که به تحریک حرکات روده و نرم شدن مدفوع کمک می‌کند. MCFA در تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCT) یافت می‌شود و نوعی اسید چرب است که طیف وسیعی از مزایا برای سلامتی دارد.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

نحوه عملکرد روغن نارگیل برای درمان یبوست

روغن نارگیل روده را روان می‌کند که به حرکت آسان روده کمک و از یبوست جلوگیری می‌کند. طبق ادعای دیگری، روغن نارگیل ممکن است متابولیسم را افزایش دهد، که به نوبه خود مواد زائد اضافی را از بدن خارج می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. با این حال، مطالعات زیادی برای ایجاد ارتباط واضح بین یبوست و مصرف روغن نارگیل انجام نشده‌است.

مطلب مرتبط: آیا روغن زیتون عفونت گوش را از بین می برد

نحوه مصرف روغن نارگیل برای درمان خانگی یبوست

روغن نارگیل بکر بهترین گزینه به عنوان درمان خانگی یبوست محسوب می‌شود. برای افرادی که اغلب از یبوست شکایت دارند، خوردن یک یا دو قاشق چایخوری روغن نارگیل در روز ممکن است مفید باشد. برای تسکین فوری یبوست با روغن نارگیل دو روش وجود دارد. می‌توانید هر روز صبح یک قاشق روغن نارگیل بکر بخورید یا آن را به قهوه صبحانه یا یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید. مصرف روغن نارگیل بی خطر است و هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. با این حال، اگر به بیماری‌های مزمن مبتلا هستید، باردارید یا به فرزندتان شیر می‌دهید، حتما قبل از امتحان این درمان خانگی یبوست با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *