جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۴ سوال فوق العاده که هر روز می‌توانید از فرزندتان بپرسید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مطابق با تحقیقات، بزرگسالان به طور متوسط ​​12.5 دقیقه در روز برای صحبت با فرزندان‌شان وقت دارند. و تقریباً 5/8 دقیقه از آن زمان معمولاً به محدودیت‌ها و سختگیری‌ها اختصاص می‌یابد و فقط 4 دقیقه برای مکالمه دوستانه باقی می‌ماند.

در چنین شرایطی و برای بهبود روابط‌تان با فرزندتان بهترین ایده پرسیدن سوالات باز است که کودک‌تان را ترغیب می‌کند احساسات خود را بیان کند و انتخاب‌های خود را ارزیابی کند. در این نوشتار با ۴ مورد از این سوالات آشنا می‌شوید!

زندگی چطور پیش می‌رود؟

اگر در ابتدا فرزندتان تمایلی به پاسخ دادن نداشت یا پاسخ کوتاهی مثل “خوب است” یا “همه چیز خوب است” را گفت، بیشتر اصرار نکنید. بهترین ایده این است که به فرزندتان در مورد روز خودتان، چیزهایی که یاد گرفته‌اید و چیزهایی که از آنها لذت برده‌اید، بگویید. این یک الگوی خوب برای‌شان فراهم می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا در مورد تجربیات‌شان با شما صحبت کنند.

مطلب مرتبط: ویژه والدین؛ چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

از دوستانت چه خبر؟

می‌توانید از فرزندتان در مورد یکی از دوستانش سوال کنید، یا می‌توانید این سوال را به صورت کلی مطرح کنید. این کار باعث می‌شود فرزندتان به شما اعتماد کند و در صورت مواجه شدن با شرایط دشوار، همه چیز را برای‌تان بگوید.

تازگی‌ها اتفاق جالبی نیفتاده؟

اگر هوا نامساعد است یا کودک‌تان چیز دلپذیری را که آن روز برایش اتفاق افتاده باشد به خاطر نمی‌آورد، باید سعی کنید به او روحیه بدهید. می‌توانید یا هم فیلم ببینید یا یک بازی جالب انجام دهید. چنین فعالیت‌هایی به آنها کمک می‌کند که آرام و شاد شوند.

مطلب مرتبط: کتاب خواندن برای کودکان؛ ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

آیا برای انجام کاری کمک نیاز داری؟

برای بیشتر ما درخواست کمک از آدم‌های دیگر دشوار است. کودکی که عادت ندارد در کارهای کوچک کمک بگیرد، در شرایط سخت نیز از والدین خود کمک نمی‌خواهد. در ابتدا قدم‌های کوچک بردارید. به کودک‌تان در تمیز کردن اتاق یا انجام تکالیفش کمک کنید. از پرسیدن نترسید، پرسیدن اینکه آیا کودک‌تان به کمک احتیاج دارد یا نه، به شما این فرصت را می‌دهد که وقتی بیشتر از همه به شما احتیاج دارد، در کنارش باشید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید همه کارها را برای کودک‌تان انجام بدهید.

نکات پایانی

بکوشید وقتی فرزندتان برای شما چیزی تعریف می‌کند حرفش را قطع نکنید. فقط زمانی که او از شما درخواست می‌کند نظر دهید. تماس فیزیکی را فراموش نکنید! ‌کودک‌تان را در آغوش بگیرید یا دستش را در دست بگیرید. اگر حال‌تان بد است یا نمی‌توانید حرف‌های فرزندتان را بشنوید، خیلی ساده به او بگویید که الان شرایط صحبت را ندارید و زمانی را تعیین کنید که می‌توانید با هم صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان