جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۹ کاربرد متفاوت و جالب قهوه در زندگی روزمره که تا کنون نمی دانستید

خواندن 3 دقیقه
3.5
(2)

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قهوه را به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می‌دهند. اما نکته جالب در مورد قهوه این است که این نوشیدنی محبوب کاربردهای جذاب دیگری هم دارد و بعضی از آنها هیچ ارتباطی با آشپزی ندارند.

۱. خوشبو کننده دست

از قهوه برای پاک کردن بوی سیر یا پیاز از دست‌تان استفاده کنید. خیلی ساده آن را روی دست‌ها مالش دهید و با آب بشویید.

۲. ماسک صورت

پودر قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اثرات ضد چروک دارد. می‌توانید با قهوه ماسک‌های متفاوتی برای صورت‌تان درست کنید. مثلا، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین، مقداری پودر قهوه و کمی آب را خوب مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. سپس مرطوب‌کننده بزنید. بلافاصله متوجه نتیجه این ماسک خواهید شد!

۳. خوشبوکننده یخچال

قهوه به طور موثری بوی نامطبوع یخچال را از بین می‌برد. مقداری قهوه را در یخچال قرار دهید. قهوه بوهای تند را جذب و مشکل را برطرف می‌کند.

۴. از بین بردن کک

 به نظر می‌رسد که سگ هم می‌تواند از قهوه فایده ببرد. قهوه به دلیل بوی قوی که دارد به عنوان یک روش درمانی خانگی برای حذف کک از بدن سگ استفاده شود.

بعد از اینکه سگ‌تان را حمام کردید، مقداری قهوه دم کرده روی بدنش بمالید.

۵. درمان مو

 قهوه نه تنها موهای شما را براق می‌کند، بلکه کافئین یک درمان عالی برای مقابله با ریزش مو است زیرا رشد مو را تحریک می‌کند.

مقدار کافی قهوه دم کنید. بعد از آنکه خنک شد آن را روین را آننکه خنکآن ر موها بمالید. پوست سر را با حرکات دورانی ماساژ دهید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید (هفته‌ای یک بار).

۶. دافع گربه

قهوه گزینه مناسبی برای دور کردن گربه بدون آسیب رساندن به آن است. ظاهراً، بیشتر گربه‌ها طاقت بوی شدید قهوه را ندارند.

کافی است مقداری قهوه مخلوط با پوست مرکبات را در قسمت‌هایی از باغچه‌تان بگذارید و گربه‌ها را دور کنید.

۷. لایه بردار

قهوه یک لایه‌بردار طبیعی عالی است که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

می‌توانید با ترکیب قهوه آسیاب شده و مقداری روغن زیتون، ماسک لایه بردار خودتان را تهیه کنید و در نواحی مختلف بدن استفاده کنید. بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

۸. خوشبو کننده هوا

 اگر خوشبوکننده‌های شیمیایی را دوست ندارید، استفاده از قهوه به عنوان خوشبو کننده طبیعی هوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خیلی ساده مقداری قهوه استفاده شده خشک را در گوشه‌ای از فضا قرار بدهید.

۹. جلادهنده وسایل چوبی

قهوه استفاده شده را بگذارید خنک شود و با استفاده از پارچه روی سطح میز و وسایل چوبی مورد نظرتان بمالید. این کار نه تنها باعث براق شدن مبلمان می‌شود، بلکه بوی خوشی هم در فضا پخش خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان