جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هراتیان در واکنش به رویداد دانشگاه کابل: مذاکرات صلح لغو شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شماری از جوانان، دانشجویان، فعالان مدنی و ساکنان هرات، در واکنش به رویداد هراس‌افگنانه حمله بر دانشگاه کابل، خواهان لغو مذاکرات صلح در دوحه‌ی قطر و مجازات عاملان این رویداد خون‌بار شدند. آنان با حضور در یک گردهمایی اعتراضی مقابل ساختمان ولایت هرات، حمله بر دانشجویان و مراکز علمی را نکوهش کردند.

با گذشت چند روز از حمله مرگ‌بار بر دانشگاه کابل، واکنش‌ها نسبت به این رویداد هم‌چنان ادامه دارد. برخی رسانه‌های کشورهای همسایه، با پرداختن به ابعاد گوناگون این واقعه، با مردم افغانستان ابراز هم‌دردی و کشتن غیرنظامیان را نکوهش کرده‌اند.

اعتراضات به دنبال حمله به دانشگاه کابل

دانشجویان دانشگاه دولتی هرات و دانشجویان مراکز آموزش عالی خصوصی در این شهر، به دنبال حمله مهاجمان تفنگ‌دار بر دانشگاه کابل، در مورد تأمین امنیت مراکز علمی و آموزشی ابراز نگرانی کرده و خواهان اقدامات فوری برای مهار تهدیدها بر مراکز آموزشی هستند

شماری از جوانان، دانشجویان، فعالان مدنی و ساکنان هرات، روز یک‌شنبه (18عقرب) در مقابل ساختمان دفتر والی هرات در یک تجمع اعتراضی گرد آمده و با صدای بلند، جمله‌ی «جان پدر کجاستی؟» را فریاد کشیدند.

از دید اشتراک‌کنندگان این گردهم‌آیی اعتراضی در هرات، نهادهای امنیتی افغانستان در جلوگیری از رویدادهای خون‌بار هراس‌افگنانه در کشور ناکام بوده‌اند و مقام‌های ارشد امنیتی که در کار مهار جرایم اخیر غفلت کرده‌اند، باید مجازات شوند.

یک ‌روز پس از رویداد خونین دانشگاه کابل، استادان دانشگاه هرات این مرکز علمی را از نگاه امنیتی بسیار آسیب‌پذیر دانسته و از نهادهای امنیتی خواستند که برای تأمین امنیت آن، اقدامات پیش‌گیرانه‌ روی دست گیرند. به باور آنان، دانشجویان و استادان دانشگاه هرات به شدت تحت تاثیر رویداد دانشگاه کابل هستند و بسیاری از آن‌ها با نگرانی به صنف‌ها حاضر می‌شوند.

در عین حال یک روز پس این حمله که گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، شماری از دانشجویان دانشگاه‌های کابل، پکتیا، بلخ و شماری از باشندگان ولایت هلمند نیز دست به اعتراض زدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان