جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نوشیدن چای سبز به این ۴ شیوه سلامت پوست را بهبود می دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بدون شک چای سبز یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. دلیل اصلی محبوبیت این نوشیدنی مزایای سلامتی متعددی است که با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر عناصر مهم به بدن می‌رساند. اگرچه چای سبز در چین ریشه دارد، اما اکنون در تمام جهان استفاده می‌شود.

گفته می‌شود چای سبز با برخی بیماری‌ها مقابله می‌کند و تحقیقات علمی نیز برخی از این موارد را تأیید کرده‌اند. یکی از بزرگترین مزایای چای سبز نقش آن در بهبود کیفیت پوست و حفظ سلامت آن است. چای سبز به شیوه‌های مختلف برای پوست مفید است. با هم در این نوشتار می‌بینیم.

1- می‌تواند به مبارزه با آکنه کمک کند

مشخص شده که چای سبز دارای یک ترکیب پلی فنولی (اپی گالوکاتچین-3-گالات یا EGCG) است که ماهیتی آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد. این ویژگی چای سبز ممکن است به جلوگیری از آکنه و سایر عفونت‌های پوستی کمک کند.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز، سالم ترین نوشیدنی جهان

2- می‌تواند خطر ملانوما را کاهش دهد

یک مطالعه که توسط محققان گروه پوست، دانشگاه آلاباما در برمینگم انجام شد نشان داد که چای سبز ممکن است به عنوان یک ماده دارویی برای پیشگیری از اختلالات پوست ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده شود.

۳. می‌تواند به کنترل چربی پوست کمک کند

EGCG موجود در چای سبز به داشتن ماهیت آنتی آندروژنی شناخته شده‌است، به این معنی است که تولید آندروژن در بدن را تنظیم می‌کند، و به نوبه خود می‌تواند تولید چربی یا سبوم را روی پوست کاهش دهد.

مطلب مرتبط: ضدآفتاب خوراکی؛ ۱۰ ماده خوراکی که از پوست در برابر مضرات خورشید محافظت می کند

۴. می‌تواند پیری پوست را به تعویق بیندازد

برخی شواهد نشان می‌دهند که استفاده موضعی از عصاره‌های چای سبز همراه با مصرف خوراکی آن می‌تواند به بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کند و از این رو، پیری پوست را کند می‌کند. چای سبز همچنین اثر مرطوب کننده روی پوست دارد و می‌تواند آسیب خورشید را روی پوست کنترل کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان