بثورات پوستی می‌تواند نشانه ای از کووید-۱۹ باشد

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۱۱, ۱۳۹۹

به آرامی و به طور پیوسته تمام علائم ویروس کرونا در برابر ما ظاهر می‌شوند. در ده ماه گذشته، ما چیزهای زیادی در مورد نحوه تأثیر آن بر افراد مختلف و نحوه واکنش آن به انواع مختلف داروها دیدیم.

کووید-۱۹ که یک بیماری سیستم تنفسی فوقانی است، بیشتر منجر به سرفه خشک، گلودرد ، لرز و ضعف می‌شود. علاوه بر این ، این عفونت ویروسی همچنین دارای برخی علائم ثانویه مانند سردرد، از دست دادن بویایی و چشایی است. یکی دیگر از موارد اضافه شده در فهرست علائم کووید-۱۹، راش یا بثورات پوستی است.

مطلب مرتبط: درمان سرفه؛ ۴ شربت خانگی سرفه که بسیار موثر هستند

بثورات پوستی کرونا

بیماری‌های تنفسی و راش پوستی! دشوار است باور کنیم که ارتباطی بین این دو وجود دارد. اما وقتی صحبت از کووید می‌شود، انتظار غیرمنتظره را داشته باشید. چیزی که همه ما در مورد کووید-۱۹ تاکنون یاد گرفته‌ایم این است که هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

چندین مطالعه در مناطق مختلف جهان انجام شده‌است که ثابت می‌کند راش یا بثورات پوستی می‌تواند یکی از علائم رایج در بیماران کرونا باشد. طبق مطالعه‌ای که توسط متخصصان پوست در لمباردی ایتالیا انجام شد، از 88 بیمار کرونا ویروس که در بیمارستان معاینه شدند 18 نفر دچار بثورات پوستی بودند.

مطالعه دیگری که توسط کالج کینگ، لندن انجام شد، به طور واضح بثورات پوستی یا راش پوستی را به عنوان یکی از علائم اصلی ویروس کرونا نشان داد. طبق گفته محققان این دانشگاه، ویروس ابتدا برای برخی افراد یا کسانی که علائم دیگری ندارند، روی پوست ظاهر می‌شود. آنها پیشنهاد کردند که بثورات پوستی کرونا باید جدی گرفته شود و بلافاصله درمان شود.

این راش‌ها چه شکلی هستند؟

بیان اینکه بثورات یا راش‌های پوستی ناشی از کووید چه شکل و شمایلی دارند دشوار است زیرا کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. برای برخی کهیر همراه با راش، برای دیگران مانند جوش‌های آبله مرغان و برای برخی فقط لکه‌های قرمز است. بثورات پوستی کرونا شکل ثابتی در همه ندارند.

چاره چیست؟

هیچ شیوه مشخصی برای تمایز بین بثورات ناشی از عفونت ویروسی و سایر مشکلات بهداشتی وجود ندارد. به هر حال عفونت کووید ممکن است برای مدت طولانی در بیماران، به ویژه در افراد بدون علامت، تشخیص داده نشود. اما حالا که می‌دانیم بثورات پوستی یکی از علائم کووید-۱۹ است، نباید آن را نادیده بگیریم. اگر هر نوع راش یا بثوراتی در پوست‌تان مشاهده کردید، با پزشک‌تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *