پس از هرات؛ والی پیشین میدان‌وردک و ۱۶ نفر دیگر به اتهام اختلاس بودجه‌ی کرونا به دادگاه معرفی شدند

توسطفریدون حسنی

آبان ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

مسوولان در دادستانی کل می‌گویند که پرونده‌ی ۱۷ نفر به‌شمول والی پیشن ولایت میدان‌وردک را به اتهام اختلاس بیش از ۸۰۰ هزار افغانی از بودجه‌ی مبارزه با کرونا به دادگاه فرستاده شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل امروز پنج‌شنبه (۸عقرب) به خبرنامه گفت که پس از بررسی پرونده اختلاس بودجه مبارزه با ویروس کرونا در ولایت میدان وردک که از سوی اداره بازرس به دادستانی کل فرستاده بود از سوی این اداره تکمیل و به دادگاه فرستاده شده است.

رسولی افزوده پس از بررسی های این اداره والی پیشین، رییس مالی و اداری، مدیر عمومی عواید، مدیر تدارکات، مامور اداری، مأمور مخابره آمبولانس، یک عضو شورای ولایتی، یک کارمند شهرداری، مستوفیت، رییس سکتوری، دو کارمند ریاست امنیت ملی، رییس شرکت میلاد کردت، رییس شرکت شاکر احمدزی، یک عضو جامعه مدنی ولایت میدان وردک و یک خبرنگار متهم به اختلاس بودجه‌ی کرونا شناخته شده اند.

به گفته او این افراد متهم به اختلاس بیش از ۸۰۰ هزار افغانی بودجه مبارزه با ویروس کرونا اند.

بررسی پرونده های اختلاس بودجه مبارزه با کرونا

پس از آن که گزارش های در مورد اختلاس بودجه مبارزه با ویروس کرونا از سوی رسانه ها همگانی شد، رییس جمهور غنی به اداره بازرس ریاست جمهوری وظیفه سپرد تا این موارد را بررسی کنند.

پیشتر این اداره والیان پیشین هرات و نورستان و والیان برحال ولایت‌های میدان‌وردک و بدخشان را در نتیجه بررسی‌هایش متهم شناخته و جهت تحقیقات بیشتر به لوی سارنوالی معرفی کرده بود.

پیش از این سه روز قبل دادستانی کل اعلام کرده است که پرونده ٢١ تن بشمول والی ولایت هرات، رییس صحت عامه و سه عضو شورای ولایتی هرات در پیوند به «غدر و اختلاس» در مصرف بودجۀ مبارزه با ویروس کرونا بعد از اکمال تحقیق به دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری سپرده شده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل در ادامه به خبرنامه گفت که در کنار قضایای ولایت های هرات و میدان وردک پروند بررسی اختلاس بودجه ویروس کرونا در ولایت های بدخشان و نورستان نیز تکمیل شده و به زودترین فرصت تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ می شود.

او تاکید کرد که اداره بازرس به تازگی ولایت های سمنگان، غور، تخار و قندهار را نیزبرای بررسی به دادستانی فرستاده شده و تحقیقات در زمینه ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *