جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۶ نرم کننده طبیعی برای انواع مو که می توانید در خانه آماده کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

موهای خشک و زبر نیاز به مراقبت مناسب دارند. نرم کردن مو فرآیندی است که به مرطوب نگه داشتن مو کمک می‌کند، و موها را صاف، نرم و بدون وز می‌کند. با این حال، استفاده از نرم‌کننده‌های شیمیایی ممكن است در طولانی مدت ناسالم باشد. خوشبختانه موادی طبیعی وجود دارند که به عنوان نرم‌کننده‌هایی شگفت‌انگیز عمل می‌کنند، به طوری که دیگر مجبور به استفاده از مواد مصنوعی نخواهید شد.

۱. نرم کننده طبیعی سرکه و تخم مرغ

برای تهیه این نرم کننده طبیعی مو فقط به تخم مرغ، روغن زیتون، عسل، سرکه سیب و آبلیمو نیاز دارید. دو تا سه تخم مرغ را هم بزنید و یک قاشق غذاخوری سرکه و دو قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. خوب مواد را هم بزنید و بعد حدود یک و نیم قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مواد را در دستگاه بلندر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ آماده شود. خمیر را روی تارهای مو بمالید و بگذارید حدود 10-15 دقیقه بماند و بعد بشویید.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موهای تان را تسریع می کند

۲. ماسک موز

یک موز، سه قاشق غذاخوری عسل، سه قاشق غذاخوری شیر، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم مرغ را خوب مخلوط کرده و خمیر آماده کنید. خمیر را روی موها بمالید و بگذارید به مدت 15-30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

موز نرم‌ کننده طبیعی فوق‌العاده‌ای برای مو است که روی موهای زبر و موخوره معجزه می‌کند.

3- نرم کننده طبیعی روغن نارگیل و عسل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری گلاب را خوب مخلوط کرده و روی موهای شامپو شده، بمالید. بگذارید حدود 10-15 دقیقه بماند و در نهایت بشویید.

روغن نارگیل نه تنها به صاف و نرف شدن موها کمک می‌کند بلکه سبب بلندتر و ضخیم‌تر شدن موها نیز می‌شود. مواد معدنی و اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل پوست سر را به خوبی تغذیه می‌کند.

 ۴- نرم کننده طبیعی مو: سرکه سیب

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل و دو فنجان آب مخلوط کنید. هنگامی که موها را شامپو کردید، این محلول را روی تارهای مو بمالید. از تماس این ترکیب با پوست سر خودداری کنید. اجازه بدهید چند ساعت بماند و بعد آبکشی کنید.

افزودن آب یک مرحله ضروری برای رقیق کردن سرکه است. اسید استیک موجود در سرکه سیب به صافی مو کمک می‌کند.

۵. نرم کننده طبیعی مو: ماست

یک تخم مرغ را خوب هم بزنید. حدود شش قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی موها ماساژ دهید و سرتان را بپوشانید. بعد از حدود ۱۵-۳۰ دقیقه آبکشی کنید.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می کنند

۶. نرم کننده طبیعی مو: آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری آب لیمو و حداقل چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را خوب مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی موهای تمیز بمالید و بعد از ۵ دقیقه آبکشی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان