صالح: وسیله دفع تک تیراندازان طالبان به تمام پاسگاه های امنیتی معرفی می شود

توسطفریدون حسنی

آبان ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول رییس جمهور می گوید با افتخار اعلام می کند که برای دفع حملات تک تیراندازان طالبان «بزبزک» وسیله دفع آن را پس از آزمایش امروز به تمام پاسگاهای کابل معرفی می کند.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (۷عقرب) گفته است که این وسیله آسان قابل دسترس است و شورای امنیت ملی آن را به تمام پاسگاهای آسیب پذیر در سراسرافغانستان در اختیار تمام قوای مسلح افغانستان قرار می دهد.

او تاکید کرده که در این اواخر گروه طالبان با توسل به اسلحه «بزبزک» توانسته بودند جان شماری از نیروهای امنیتی را بگیرند.

معاون اول ریاست جمهور افزوده: «تمام تروریستانی که مشخصا علیه نواحی کابل کار متمرکز می نمایند و خانواده اکثرشان در پاکستان است از لای کتاب های ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان بیرون آروده شده و عکس آنها مانند دیگر جرم پیشه گان در دروازه های کابل نصب میگردد تا پوسته های تلاشی و یا مسافرین در شناسایی این افراد خون آشام و جانی معرفی شده و در گرفتاری شان آسانتر اقدام گردد.»

صالح خاطر نشان کرده که انظباط شهری از سوی پولیس تا یک هفته دیگر در نقاط «بارز» جابجا می شود تا استفاده سو از لباس پولیس را متوقف کند.

او با بیان اینکه کار منظم با مردم غرب کابل بخاطر جلوگیری از تکرار «قتل عام و فاجعه» جریان دارد اضافه کرده که سر از هفته آینده تشهیر منفی تمامی زورمندانی که مانع تطبیق برنامه ها می گردند نیز آغاز می شود.

ادامه انفجار ماین های مقناطیسی در کابل

پس از افزایش جرایم و ترور های هدفمند امرالله صالح حدود دو هفته قبل مسوولیت امور امنیتی شهر کابل را بر اساس فرمان ریاست جمهوری روی دست گرفته بود اما تاکنون جرایم در کابل همچنان ادامه دارد.

شهر کابل در سه‌روز پیاپی شاهد انفجار ماین های مقناطیسی بوده که روز گذشته در نتیجه این انفجار ها ۳ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند اما انفجار امروز که به گفته پولیس کابل یک موتر رنجر نیروهای امنیتی را هدف قرار داده تلفاتی در پی ندارد.

روز گذشته یک صراف نیز در مربوطات حوزه سوم پولیس زخمی و پول های او سرقت شد.

اما با وجود این همه امرالله صالح امروز گفته است که جرایم در کابل کاهش یافته است.

او تاکید کرده که هنوز به نتیجه «مطلوب و رویایی» خود نرسیده اما یک بار دیگر از مردم کابل خواسته «سیل بین» نباشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *