۲۰ میلیون افغانی اختلاس از بودجه مبارزه با کرونا در هرات؛ پرونده ۲۱ تن بشمول والی و رییس صحت عامه این ولایت به دادگاه سپرده شد

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

دادستانی کل اعلام کرده است که پرونده ٢١ تن بشمول والی ولایت هرات، رییس صحت عامه و سه عضو شورای ولایتی هرات در پیوند به «غدر و اختلاس» در مصرف بودجۀ مبارزه با ویروس کرونا بعد از اکمال تحقیق به دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری سپرده شده است.

داداستانی کل امروز دوشنبه (۵عقرب) در خبرنامه ای گفته است که والی، رییس صحت عامه، سه عضو شورای ولایتی، مامور تخصیصات، کارمند و مدیر کنترول مستوفیت، سه داکتر به حیث هیئت معاینه و نظارت، مسؤول ستاک کرونا، معاون و نمایندۀ شرکت آسیا فارما، رئیس شرکت السید افغان لمیتد، سه عضو هیئت تسلیمی، مدیر کنترول و هیئت ارزیابی این ولایت، از متهمین این پرونده اند.

دادستانی کل افزوده که این اداره این قضیه را از دادستانی استیناف ولایت هرات پیگیری کرده و پرونده این افراد را برای تطبیق قانون و تأمین عدالت به تاریخ ۳ عقرب به دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری سپرده است.

در این خبرنامه آمده است که این افراد مبلغ ٢٠ میلیون افغانی را در سه مورد، برای خریداری شش قلم تجهیزات طبی، یک پایه «سی تی سکن» و خریداری های غیر مرتبط و ضروری از بودجه تخصیص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا، اختلاس کرده اند.

به گفته دادستانی کل پیش از این اداره بازرس چهار قضیه را در پیوند به ارتکاب فساد اداری از مصارف بودجۀ کرونا مربوط ولایات هرات، بدخشان، نورستان و میدان وردک به منظور تحقیقات به این اداره فرستاده بود که از این میان قضیه ولایت هرات تکمیل و به محکمه فرستاده شده و همچنان قضیه ولایت میدان وردک در حال اکمال تحقیق قراردارد.

دادستانی تاکید کرده که قضیه اختلاس ولایت نورستان و بدخشان به نسبت عدم دلایل کافی الزام بر ارتکاب جرم، خاتمه داده شده است.

اختلاس در مصرف بودجه مبارزه با کرونا

پس از آن که گزارش های در مورد اختلاس بودجه مبارزه با ویروس کرونا از سوی رسانه ها همگانی شد رییس جمهور غنی به اداره بازرس ریاست جمهوری وظیفه سپرد تا این موارد را بررسی کنند.

پیشتر این اداره والیان پیشین هرات و نورستان و والیان برحال ولایت‌های میدان‌وردک و بدخشان را در نتیجه بررسی‌هایش متهم شناخته و جهت تحقیقات بیشتر به لوی سارنوالی معرفی کرده بود.

اداره بازرس در کنار این فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین وزارت صحت عامه و چهار معین پیشین و برحال این وزارت را به‌اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و حیف‌و‌میل منابع مالی مربوط به ویروس کرونا به دادستانی کل معرفی کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *