صالح: شهروندان زیر تهدید حملات داعش توانمند می شوند

توسطفریدون حسنی

آبان ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

پس از حمله انتحاری خونین بر مرکز آموزشی در غرب کابل که مسئولیت آن را داعش برعهده گرفت امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید طرح واضح برای توانمند سازی مردمانی که زیر تهدید حملات داعش قرار دارند به اساس نظریات خودشان ریخته می شود تا بتوان در آینده از قتل عام توسط داعش و طالب جلوگیری کنند.

امرالله صالح امروز دوشنبه (۵عقرب) گفته است که در جلسه صبح امروز فیصله شده که بسیج ملت در برابر هسته های پنهان تروریزم در شهر و ولسوالی ها آغاز شود.

او افزوده در روزهای آینده عکس «تروریستان» را که در ولسوالی ها فعالیت دارند وهمچنان آن چهره هایی که قتل های عام را در شهر کابل سازماندهی کرده اند به مردم از طریق پوستر ها معرفی می شوند تا تمام مردم راجع به آنها بدانند و در سرکوب و ردیابی شان سهیم شوند.

به گفته او در این طرح ملیشه سازی و توزیع اسلحه وجود ندارد.

صالح خاطرنشان کرده که نیروهای حمایت قاطع در بخش سرکوب تروریزم و جنایات سازمان یافته دوشادوش دولت افغانستان ایستاده اند و حمایت آنها بیشتر در اکمال توانایی های تخنیکی خواهد بود.

معاون اول ریاست جمهوری در باره برنامه های جلوگیری از جرایم گفته است وزارت مالیه باید روند اخذ مالیه و محصول از موترهای بی اسناد را ساده ساخته و پروسه را سرعت دهد و نیز شهر داری کابل نمی تواند در آزادسازی ساحات غصب شده سلیقه ای عمل کند.

به گفته او ترافیک کابل تا چهل و هشت ساعت دیگر طرح خود بخاطر کنترول اساسی چهارراهی ها و کم سازی فشار بالای موظفین ترافیک را که در جاده ها ارایه می کند و نصب دروازه های متحرک نتیجه بسیار خوب داده است.

صالح همچنان تاکید کرده که بررسی اسناد شهرک های کلان که ده ها مرتبه بالاتر از سند دست داشته زمین را غصب کرده اند آغاز می شود و نیز کسانی که در «عقب کوتل خیرخانه» شب و روز در غصب زمین دست دارند واز زنان بی بضاعت و شماری از گدایان به عنوان محافظین و سپر مانع حضور پولیس در ساحه می شوند بازداشت خواهند شد.

حمله انتحاری بر مرکز آموزشی در غرب کابل

معاون اول ریاست جمهوری در حالی از طرح مشخص برای توانمند سازی مردمانی که زیر تهدید حملات داعش قرار دارند خبر داده است که حوالی ساعت ۴:۳۰ عصر روز شنبه ۳ عقرب مرکز آموزشی کوثر دانش در ساحه پل خشک از مربوطات حوزه سیزدهم کابل هدف انفجار یک حمله کننده انتحاری قرار گرفت و در آن ۲۴ تن بشمول دانش آموزان دختر و پسر کشته و بیش از ۵۷ تن بر اساس آمار وزارت داخله زخمی شدند.

هرچند گروه داعش مسئولیت این رویداد را برعهده گرفت اما طارق آرین سخنگوی وزارت داخله روز گذشته به خبرنامه گفت: این حمله کار گروه طالبان در همکاری با سایر گروه های تروریستی بوده است.

ارگ ریاست جمهوری نیز این حمله را به گروه طالبان ربط داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *