جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

این 7 تست ساده را انجام بدهید و سطح سلامتی تان را بسنجید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، این مقاله برای شما مناسب است. با انجام چند آزمایش ساده قیدشده در این نوشتار می‌توانید از اوضاع سلامتی‌تان تا حدی مطلع شوید!

۱. انعطاف پذیری

 برای انجام این آزمایش، روی زمین بنشینید، پاها را در مقابل‌تان دراز کرده و سعی کنید آنها را با نوک انگشتان‌تان لمس کنید. اگر می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید، بدن شما فرم خوبی دارد. اگر این کار برای‌تان دشوار بود، بهتر است یوگا، پیلاتس یا شنا کار کنید تا هم انعطاف‌پذیری بدن‌تان بهبود بیابد و هم از ضعف بیش از حد مفاصل‌تان جلوگیری شود.

۲. قلب

پنج دقیقه در سکوت و با آرامش بنشینید و سپس چهار انگشت را در سمت داخلی مچ دست‌تان قرار دهید. نبض‌تان را پیدا کنید. تعداد ضربان را به مدت یک دقیقه بشمارید. برای بزرگسالان و کودکان بالای ده سال، 60-100 ضربه در دقیقه طبیعی تلقی می‌شود. کم یا بیشتر بودن این عدد ممکن است مشکلات فشار خون را نشان دهد. البته در این رابطه بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید.

2

مطلب مرتبط: فشار خون بالا به ۵ شیوه سلامتی تان را تباه می کند

۳. انگشتان

مقداری آب خیلی سرد درون لیوان بریزید، و انگشتان‌تان را به مدت 30 ثانیه در آن قرار بدهید. اگر نوک انگشتان شما سفید یا کبود شد، در این صورت با مشکل گردش خون روبرو هستید. افت قابل توجه دما (یا استرس) می‌تواند باعث انقباض عروق خونی شود که به انگشتان دست، انگشتان پا، بینی و گوش خون می‌رسانند. در نتیجه، این قسمت‌های بدن مقدار خون مناسبی ندارند و بی‌حس می‌شوند. باید از تغییرات شدید دما جلوگیری کنید.

3

۴. سیستم تنفسی

یک کبریت روشن کنید، دست‌تان را دراز کنید و کبریت را مقابل‌تان نگه دارید. از طریق بینی نفس عمیق بکشید و بعد از طریق دهان نفس‌تان را بیرون بدهید و سعی کنید شعله را خاموش کنید. چند بار برای خاموش کردن شعله تلاش کردید؟ اگر چندین بار امتحان کرده باشید، احتمالاً سیستم تنفسی ضعیفی دارید.

4

۵. احتباس مایعات

قسمت روی پایین پای‌تان را با انگشت شست فشار دهید. اگر چند ثانیه بعد از برداشتن انگشت شست، هنوز یک تورفتگی روی پا وجود دارد، احتمال اینکه بدن‌تان مشکل احتباس مایعات داشته باشد وجود دارد. توصیه می‌شود نمک مصرفی‌تان را کاهش دهید و از مصرف محصولات غذایی فرآوری‌شده پرهیز کنید.

5

مطلب مرتبط: ۶ نشانه که بدن تان دچار احتباس آب شده است

۶. تیروئید

 چشمان‌تان را ببندید، دست‌ها را مقابل‌تان دراز کرده، انگشتان‌تان را به طرفین باز کنید و از کسی بخواهید که یک ورق کاغذ نازک در دستان شما قرار دهد. اگر تکه کاغذ همراه با انگشتان شروع به لرزیدن کرد، بد نیست به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

6

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که دچار اختلال تیروئید هستید

۷. چشم‌ها

یک چشم را ببندید و از مانیتور خود سه تا پنج قدم عقب بروید. نگاهی به دایره زیر بیندازید. ببینید که آیا بعضی از خطوط تیره‌تر از بقیه هستند یا نه. اگر پاسخ‌تان مثبت است، بهتر است به یک چشم پزشک مراجعه کنید زیرا احتمالاً دچار آستیگماتیسم شده‌اید.

7

اگر روی تصویر زیر عددی نمی‌بینید، ممکن است نشانه نزدیک بینی باشد و باید به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید.

health

* نکته: این آزمایشات به هیچ وجه مبنای تشخیص نیستند زیرا می‌توانند نشانه‌های بیماری‌های مختلف دیگری باشند. با این حال، اگر هر یک از علائم بالا را داشتید، نباید آنها را نادیده بگیرید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان