جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

توافق افغانستان و یونان بر راه ‌اندازی برنامه‌های موثر جهت ادغام سریع پناهندگان افغان در یونان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه اعلام کرده است که افغانستان و یونان بر راه‌اندازی برنامه‌های موثر جهت ادغام سریع پناهندگان افغان در جامعه یونان از طریق تسریع و افزایش برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای توافق کردند.

وزارت خارجه امروز سه‌شنبه (۲۹میزان) گفته است که میرویس ناب معین سیاسی این وزارت در سفر دو روزه‌اش به یونان، با نوتیس میتاراخی وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان دیدار و برای رسیدگی به مشکلات پناهجویان در یونان به ‌ویژه در جزیره لیسبوس گفتگو کردند.

به گفته وزارت خارجه در این دیدار دو طرف روی ایجاد شرایط و تسهیلات لازم و فراهم‌سازی فرصت‌های مهاجرت قانونی اتباع افغانستان و امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه توافق کرده و نیز پذیرفته‌اند که عودت مهاجران افغانستان از یونان با درنظرداشت واقعیت‌های امنیتی در افغانستان، داوطلبانه صورت گیرد.

از سویی، وزارت خارجه در خبر دیگری گفته است معین سیاسی این وزارت در حاشیه سفر رسمی‌اش به یونان با فلیپی لکلرک ريیس دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در آن کشور دیدار داشته و روی حل فوری مشکلات مهاجرین در جزیره لیسبوس و سراسر یونان و نیز راهکارهای مفید برای ادغام سریع پناهندگان افغان در جامعه یونان گفتگو کرده‌است.

مهاجرین افغان در یونان

این در حالی است که چندی قبل بر اثر آتش‌سوزی در کمپ موریا در جزیره لیسبوس نزدیک به ۱۲ هزار پناهجوی این کمپ بی سرپناه شدند که از این تعداد، ۸ هزار و ۵۰۰ تن شهروندان افغانستان بودند.

درپیِ این رویداد رییس جمهور غنی به تاریخ ۱۷ سنبله به وزارت مالیه دستور داد که ۶۰۰ هزار یور برای کمک به مهاجرین افغان در یونان اختصاص دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان