سربازان گیرمانده ارتش در کوته اشرو میدان وردک؛ وزارت دفاع: سلاح و مهمات و مواد غذایی به آنان رسیده است

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

پس از درخواست کمک سربازان محاصره شده ارتش در کمپ «اشرو» ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک از رییس جمهور غنی وزارت دفاع اعلام کرده است که نیروهای کماندو عملیاتی را برای کمک به این سربازان اجرا کردند و سلاح و مهمات و مواد غذایی برای آنان رسانده و سربازان زخمی این کمپ را به شفاخانه انتقال دادند.

وزارت دفاع امروز دوشنبه (۲۸میزان) گفته است که‌ نیروهای کماندو شب گذشته عملیاتی را در کمپ کوته اشرو ولسوالی جلریز راه اندازی کردند که در نتیجه تلفات سنگین به طالبان وارد کرده اند.

این وزارت افزوده تمام ساحات در اطراف پوسته سربازان اردوی ملی در این منطقه از وجود طالبان پاکسازی شده و زخمیان آنان به شفاخانه منتقل شده اند.

وزارت دفاع تاکید کرده که مقدار کافی از سلاح و مهمات و مواد غذایی به این سربازان رسیده و اکنون وضعیت در ولسوالی جلریز به گونه کامل در کنترول نیروهای دفاعی و امنیتی است.

وزارت دفاع ملی از شهروندان بابت نشر ویدیو این سربازان گیرمانده و دادخواهی برای آنان قدردانی کرده اطمینان داده است که در راستای اکمال و تجهیز نیروهای دفاعی و امنیتی در میدان های جنگ و رسیدگی به مشکل سربازان از تمام امکانات و‌ ظرفیت ها استفاده می کند.

سربازان محاصره‌شده ارتش در میدان‌وردک

این در حالی است که پس از انفجار موتر بمب و زخمی شدن ۴ نیروی ارتش کمپ کوته «اشرو» عبدالجبار سرپرست این کمپ با انتشار ویدیویی روز گذشته گفته بود که از سه روز به این سو هیچ کمکی به آن‌ها نشده و «آب و نان» ندارند.

او افزوده بود که آنان در محاصره طالبان قرار دارند و چهار سرباز زخمی برای درمان به شفاخانه منتقل نشده‌اند و در این کمپ به سر می‌برند.

سرپرست کمپ «کوته اشرو» در این ویدیو گفته است که چند بار تلاش قوای هوایی برای کمک به آنان بی نتجیه بوده است.

او از رییس جمهور غنی خواسته بود که به آن‌ها کمک کنند.

سرپرست این کمپ با اشاره و وضعیت وخیم زخمیان تاکید کرده که زخمیان بارها از او خواسته‌اند که آن‌ها را بکُشد و آنان خون‌شان را می‌بخشند.

او از رییس جمهور، شورای امنیت و وزارت دفاع ملی خواسته بود که به انها کمک کند.

این در حالی است که کمپ کوته «اشرو» که بگفته سرپرست این کمپ دارای ۲۳ سرباز ارتش است ساعت ۴ بامداد هدف انفجار موتر بمب طالبان قرار گرفت که در نتیجه آن ۴ سرباز ارتش زخمی شدند زخمیان این رویداد پس از گذشت چند روز به تازگی به شفاخانه منتقل شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *