بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در انفجار موتر بمب در غور؛ تیم صحی از هرات برای درمان زخمیان این رویداد اعزام شد

توسطفریدون حسنی

مهر ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های امنیتی در ولایت غور تایید می کنند که در انفجار موتر بمب در نزدیکی فرماندهی پولیس این ولایت ۱۲ نفر کشته و ۱۰۰ تن دیگر بشمول نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز یک‌شنبه (۲۷میزان) یک موتر بمب نوع «کرولا» در نزدیکی دروازه ورودی فرماندهی پولیس ولایت غور انفجار کرد.

عبدالمعروف رامش سخنگوی فرماندهی پولیس غور به خبرنامه گفت ۱۲ تن که همه غیر نظامی اند در این انفجار کشته و ۱۰۰ تن بشمول ۳۵ نیروی امنیتی زخمی شده اند.

به گفته رامش شدت این انفجار به حدی بوده است که تا یک و نیم کیلومتری دروازه و کلکین برای هیچ تعمیری سالم باقی نمانده و کلا تخریب شده است.

هرچند گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است اما طارق آرین سخنگوی وزارت داخله می گوید: «طالبان بنیان‌گذار و زمینه‌ساز اعمال تروریستی و انتحاری در افغانستان محسوب می‌شوند. انفجار ماین‌ها و موتربم‌های این گروه جنایت جنگی است.»

آرین تاکید کرده که حمله امروز در ولایت غور تداوم حملات «جنایت‌کارانه طالب» است.

به گفته او گروه طالبان در شش‌ماه اخیر کشتار بدون مسوولیت‌پذیری را دوام داده اند.

اعزام یک تیم صحی از ولایت هرات به ولایت غور

در همین حال ریاست صحت عامه ولایت هرات اعلام کرده است که رییس صحت عامه این ولایت در راس یک تیم از داکتران و پرسونل صحی، غرض کمک به زخمیان این انفجار عازم ولایت غور شده است.

ریاست صحت هرات افزوده که این تیم صحی که متشکل از جراحان و پرسونل «ورزیده» هستند، به همراه شان مقداری تجهیزات و دارو را نیز به ولایت غور منتقل می کنند و به محض رسیدن به شهر فیروز کوه، در شفاخانه مرکزی غور روند تداوی مجروحان را آغاز می کنند.

واکنش ها به انفجار موتر بمب در غور

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی که در سفر دو روزه در ایران بسر می برد در واکنش به این حمله گفته است که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد اکثر قربانیان این رویداد غیرنظامیان بوده‌اند.

او هرگونه حمله به جان غیرنظامیان را خلاف موازین اسلامی، انسانی و اخلاقی خوانده تاکید کرده درحالی‌که گفت‌وگوهای صلح در دوحه جریان دارد چنین حملاتی مغایر اصل تعهد به صلح و پایان جنگ از راه گفت‌وگو و خشونت است.

عبدالله خاطرنشان کرده: «افزایش حملات تروریستی و خشونت‌ها در کشور، روند مذاکرات صلح را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد‌. امیدواریم طرف‌های درگیر جنگ مخصوصا گروه طالبان حسن نیت شان را برای صلح و راه حل مسالمت آمیز در عمل ثابت بسازند و دست از کشتار غیرنظامیان در کشور بردارند.»

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین نیز این حمله را محکوم کرده انرا دشمنی آشکار با مردم افغانستان و تلاش برای تضعیف پروسه صلح خوانده است.

کرزی از طرف‌های درگیر در جنگ خواسته تا از ادامه جنگ و خشونت در کشور خودداری کنند و تلاش‌های شان را برای کامیابی مذاکرات صلح سرعت بخشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *