درمان های خانگی کمردرد:۱۶ راهکار موثر که درد کمر را در خانه تسکین بدهید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

کمر درد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. درد قسمت پایین کمر ممکن است برای هر کسی و در هر زمانی پیش بیاید. این درد ممکن است نتیجه آسیب اساسی به رباط‌ها یا عضلات پشت باشد. با این حال، چند روش درمانی طبیعی وجود دارد که می‌تواند دردتان را تسکین بدهد.

۱. روغن‌های معطر

* ۳-۴ قطره روغن اسطوخودوس را روی قسمت پایین کمر بمالید و ماساژ بدهید. این درمان را حداقل روزی دوبار تکرار کنید.

* ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک را گرم کنید و با آن کمرتان را ماساژ دهید. بگذارید شب تا صبح بماند.

* ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و با آن کمرتان را ماساژ دهید. بگذارید شب تا صبح بماند.

۲. درمان خانگی کمردرد؛ تخم شنبلیله

تخم شنبلیله دارای خواص ضدالتهابی طبیعی است. ۱ قاشق چایخوری پودر شنبلیله، ۱ لیوان شیر داغ و کمی شیر را با هم مخلوط کنید و بنوشید (شبی ۱بار).

۳. زردچوبه

زردچوبه ترکیبی به نام کورکومین دارد که دارای خواص ضدالتهابی و ضددرد است. برای انجام این درمان خانگی کمردرد، ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید و ترکیب حاصل را بنوشید (۲ بار در روز).

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۴. درمان خانگی کمردرد؛ پد گرمایشی

گرما روی عضلات اثر تسکین‌دهنده درد دارد. برای انجام این درمان، پد گرمایشی را یک بار در روز به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه روی کمرتان قرار دهید.

۵. کیسه یخ

کیسه یخ اثرات ضد التهابی و ضددرد روی عضلات دارد. بنابراین ممکن است در تسکین کمردرد موثر باشد. کیسه یخ را ۱-۲ بار در روز و هر بار به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی کمر بگذارید.

۶. زنجبیل

گینجرول یکی از ترکیبات فعال زنجبیل است که اثرات ضدالتهابی و تسکین‌دهنده درد دارد. برای انجام این درمان خانگی کمردرد، یک تکه۴-۵ سانتی از زنجبیل را ۱۰ دقیقه در آب جوش دم بگذارید. کمی عسل اضافه کنید و قبل از اینکه دمنوش سرد شود آن را بنوشید (۲بار در روز).

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود!

۷. درمان خانگی کمردرد؛  برگ ریحان

برگ ریحان حاوی برخی روغن‌های مهم مانند اوژنول، سیترونلول و لینالول است. این روغن ها خواص ضدالتهابی و تسکین درد دارند. برای انجام این درمان، چند برگ ریحان را ۱۰ دقیقه در آب جوش دم بگذارید. کمی عصل اضافه کنید و قبل از سرد شدن، بنوشید (۲-۳ بار در روز).

۸. سیر

سیر منبع غنی سلنیوم و کپسایسین است که اثرات ضد التهابی و ضد درد به سیر می‌دهند. برای انجام این درمان خانگی کمردرد ۸-۱۰ حبه سیر را له کنید و خمیر حاصل را روی کمر بمالید. روی سیر را با یک حوله تمیز بپوشانید و بگذارید ۲۵-۳۰ دقیقه بماند. در نهایت ناحیه را با یک تکه پارچه مرطوب تمیز کنید (دو بار در روز).

9. به حرکت ادامه دهید

ممکن است با وجود درد تمایلی به حرکت کردن نداشته باشید، اما این احتمالاً اولین چیزی است که پزشک توصیه می‌کند. یک تصور غلط رایج در بیماران مبتلا به کمردرد این است که آنها نمی‌توانند فعال بمانند.

سعی کنید فعالیت‌‌تان را حفظ کنید. این فعالیت می‌تواند 30 دقیقه پیاده روی سریع باشد. هدف این است که حداقل سه بار در هفته روی پاهای خود حرکت کنید.

کم تحرکی باعث می‌شود عضلات اطراف ستون فقرات و پشت ضعیف شوند و همین به نوبه خود می‌تواند باعث حمایت کمتر ستون فقرات شده، منجر به درد طولانی مدت شود. این مورد درمان خانگی کمردرد نیست اما قطعا به کاهش دردتان کمک می‌کند.

۱۰. حرکات کششی و تقویتی انجام دهید

عضلات قوی، به ویژه در ناحیه شکم، به حمایت از کمر کمک می‌کنند. قدرت و انعطاف پذیری ممکن است هم به تسکین درد شما کمک کند و هم از بروز آن جلوگیری کند.

یوگا، پیلاتس و تای چی تنها تعدادی از راه‌های تقویت مررکز بدن و عضلات اطراف باسن به عنوان یک درمان خانگی کمردرد هستند.

۱۱. حالت درست بدن را حفظ کنید

این کار به شما کمک می‌کند فشار روی کمرتان کاهش یابد. می‌توانید از نوار، بند یا نوارهای کششی استفاده کنید تا ستون فقرات در یک راستا و حالت درست قرار گیرند. هدف‌تان این باشد که سرتان نسبت به لگن در قسمت وسط قرار گرفته باشد. شانه‌های‌تان را جمع نکنید و چانه را جلو ندهید.

اگر کارتان با کامپیوتر است، دست‌ها را به طور مساوی روی میز قرار دهید. گاهی هم از روی صندلی بلند شوید و به طور منظم حرکات کششی انجام بدهید و راه بروید.

۱۲. درمان خانگی کمردرد؛ وزن سالمی داشته باشید

کاهش وزن به کاهش کمردرد کمک می‌کند زیرا باعث کاهش نیروی مکانیکی ستون فقرات می‌شود.

اگر به کمک احتیاج دارید، از پزشک‌تان در مورد رژیم و برنامه ورزشی که ممکن است برای شما بهتر باشد راهنمایی بخواهید.

۱۳. سیگرت را ترک کنید

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که سیگرت مصرف می‌کنند چهار برابر بیشتر از افرادی که سیگرت مصرف نمی‌کنند به مشکلات ستون فقرات مبتلا می‌شوند.

نیکوتین موجود در سیگرت و سایر محصولات توتون و تنباکو می‌تواند ستون مهره‌ها را ضعیف کرده و مواد مغذی حیاتی را از دیسک‌های اسفنجی محافظ مفصل خارج کند. ستون فقرات سالم پشت شما را انعطاف پذیر کرده و مانع خشکی عضلات آن می‌شود.

۱۴. از کرم های دارویی استفاده کنید

در صورت احساس خشکی و تنش در پشت ممکن است کرم‌ها یا پمادها به شما کمک کنند. بسیاری از این محصولات حاوی موادی مانند منتول یا لیدوکائین هستند که می‌توانند ناحیه آسیب دیده را خنک، گرم یا بی حس کنند.

درست در جایی که صدمه دیده‌اید کرم بزنید. اگر دست‌تان نمی‌رسد، از کسی بخواهید کرم را برای‌تان بزند. این یک درمان خانگی کمردرد برای تسکین چشمگیر نخواهد بود، اما می‌تواند حال‌تان را بهبود دهد.

۱۵. درباره مکمل‌ها سوال کنید

بهتر است ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را از مواد غذایی دریافت کنید. اما بد نیست از پزشک‌تان هم در مورد مکمل‌ها بپرسید شاید برای شما کمک کننده باشند.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد ویتامین D کافی که برای سلامت استخوان مهم است، دریافت نمی‌کنند. نابراین یک درمان خانگی کمردرد می‌تواند مصرف ویتامین دی باشد.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه که بدن تان ویتامین D کافی دریافت نمی کند

کمبود منیزیم ممکن است منجر به ضعف و گرفتگی عضلات شود. و به عنوان مثال زردچوبه، ممکن است به کم شدن التهاب کمک کند.

فقط یادتان باشد همیشه قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

۱۶. از حوله استفاده کنید

حوله رول شده می‌تواند ابزاری مفید برای تسکین درد کمر و یک درمان خانگی کمردرد باشد. دراز بکشید و آن را زیر لگن قرار دهید. بگذارید باسن شما از روی حوله ریلکس باشد و به رفع فشار کمر کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *