جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۱۴ دلیل که لیمو مفیدترین چیز در این سیاره است!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بسیاری از چیزهای معمولی که همیشه در اختیار دارید می‌توانند کاربردهایی شگفت‌انگیز داشته باشند، فقط باید راه‌های صحیح استفاده از آنها را بدانید. در این نوشتار ۱۴ استفاده غیرمعمول از لیمو را خواهیم دید!

۱. تمیزکننده همه کاره

یک لیمو را پوست بگیرید، 150 میلی‌لیتر سرکه روی آن بریزید و بگذارید یک شب بماند. صبح 150 میلی‌لیتر آب اضافه کنید. تمام! مخلوط را در یک بطری اسپری خالی ریخته و از آن به عنوان یک محلول تمیز‌کننده کاملاً طبیعی در سراسر خانه استفاده کنید.

۲. تخته برش را تمیز کنید

نصف یک لیمو و کمی نمک روی تخته برش بمالید. 10-15 دقیقه صبر کنید و مجددا این روش را تکرار کنید.

مطلب مرتبط: اگر هر روز ترکیب آب و لیمو بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

۳. سفیدکننده طبیعی

برای اینکه سفیدترین لباس‌ها را داشته باشید، آنها را حداقل نیم ساعت قبل از شستن،‌ در مخلوط آبلیمو و جوش شیرین خیس بگذارید.

۴. ناخن‌های زیبا

برای استحکام و سلامت ناخن‌ها کافی است چند قطره آب لیمو به آب گرم اضافه کنید و ناخن‌های‌تان را مدتی در این ترکیب قرار دهید.

مطلب مرتبط: ۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

۵. رهایی از لکه‌ها

لیمو می‌تواند به روشن شدن کک و مک یا لکه‌های ناخواسته کمک کند. خیلی ساده نیمی از یک لیمو را به آرامی روی صورت بمالید.

۶. بهبود هضم غذا

نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم با عسل هنگام صبح و با معده خالی به بهبود هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سوء هاضمه؛ ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

۷. نظافت یخچال

یخچال را با اسفنج آغشته به آبلیمو پاک کنید و بوی نامطبوعش را از بین ببرید. با استفاده از لیمو می‌توانید خوشبوکننده خانگی نیز برای ماشین ظرفشویی تهیه کنید. فقط کافی است آب لیمو را در ماشین ظرفشویی بریزید و اجازه دهید یک دور کار کند.

۸. جوانه‌های در حال رشد

از لیمو می‌توان برای رشد جوانه‌ها نیز استفاده کرد. نصف یک لیمو را خالی کنید و دانه را درون پوست خالی لیمو بکارید. سپس جوانه رشدکرده را به همراه گلدان لیمویی در زمین بکارید.

مطلب مرتبط: ۶ گیاه دارویی مغذی که می توانید در آب پرورش بدهید

۹. از بین بردن بوی کفش

پوست لیموی تازه را یک شب تا صبح داخل کفش بگذارید.

۱۰. جاشمعی

نصف لیمو را خالی و آن را با موم ذوب‌شده پر کنید. فتیله شمع را فراموش نکنید! باید آن را به انتهای داخلی پوست لیمو بچسبانید.

۱۱. تمیز کردن استیل

پوست لیمو و جوش شیرین باعث درخشش استیل می‌شود.

۱۲. از بین بردن لکه توت

آب لیمو لکه‌های توت تازه از روی پوست را از بین می‌برد. از بین بردن لکه‌های توت از لباس‌ها نیز آسان است. ابتدا پارچه را در آب سرد بشویید و سپس آن را چند دقیقه در آبلیمو خیس کنید.

۱۳. دفع حشرات

برای اینکه مورچه‌ها را فراری دهید، کمی آبلیمو روی لبه‌های پنجره و درهای خانه بریزید. و برای از بین بردن پشه‌ها، چند میخک را روی یک لیمو که از وسط نصف شده بچسبانید.

۱۴. سفید کردن زیر بغل

برای سفید شدن زیر بغل هیچ چیز بهتر از یک لیمو نیست. اسیدیته آن به روشن شدن پوست و حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند. هر روز قبل از حمام یا دوش گرفتن، زیر بغل‌تان را با یک برش لیمو مالش دهید. حتما بعد از حمام مرطوب‌کننده بزنید زیرا لیمو باعث خشکی پوست هم می‌شود.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی بدن؛ ۶ راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی زانو، آرنج و زیر بغل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان