ثبت ۱۷ مورد تازه؛ امریکا صد پایه دستگاه ونتیلاتور به افغانستان سپرد

توسطفریدون حسنی

مهر ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۲, ۱۳۹۹

همزمان با ثبت ۱۷ مورد ابتلای تازه به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور وزارت صحت عامه اعلام کرده است که آمریکا صد پایه دستگاه وینتلاتور به افغانستان سپرده است.

وزارت صحت امروز پنج‌شنبه (۱۰میزان) با نشر خبرنامه ای گفته است که صد پایه دستگاه ونتیلاتور که از سوی ایالات متحده امریکا به افغانستان کمک شده بود امروز از سوی راس ویلسن سفیر آمریکا در کابل به وزارت صحت عامه تسلیم داده شده است.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه، این دستگاه ها را یکی از ضروریات مهم در بخش تداوی بیماران ویروس کرونا خوانده گفته است که آمریکا از ۲۰ سال به این‌سو بخش صحت افغانستان را از طریق پروژه های گوناگون کمک کرده است.

عثمانی افزوده که امریکا در کنار مساعدت صدپایه دستگاه ونتیلاتور، شماری از کارمندان صحی را در رابطه به چگونه‌گی استفاده و نگهداری این دستگاه ها نیز آموزش می‌دهد.

سرپرست وزارت صحت با اشاره به جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در افغانستان تاکید کرده که وزارت صحت عامه، برای جلوگیری از موج دوم این ویروس تدابیر جدی را در مراکز صحی در تمام ولایات اتخاذ کرده است.

از سوی هم راس ویلسن سفیر ایالات متحده امریکا هدف از این کمک کشورش را مبارزه با ویروس کرونا درافغانستان خوانده گفته است: «این دستگاه‌ها نظر به پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا به مردم افغانستان فرستاده شده است.»

سفیر آمریکا خاطرنشان کرده که این دستگاه ها به شفاخانه‌های ولایت های که بیشتر از ویروس کرونا آسیب دیده اند توزیع خواهد شد.

ویروس کرونا در افغانستان

همزمان با این وزارت صحت عامه‌ امروز پنج‌شنبه گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۵ نمونه‌ مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت بررسی کرده که از این میان ۱۷ مورد آن مثبت تشخیص شده و با ثبت آن شمار مبتلایان در کشور به ۳۹ هزار و ۲۸۵ نفر رسیده است.

وزارت صحت افزوده که موارد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، بلخ، بغلان و پروان به ثبت رسیده است.

این وازت تاکید کرده که در عین زمان هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان نداده و شمار جانباختگان این ویروس به یک‌هزار و ۴۵۸ نفر باقی مانده است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۲ هزار و ۸۴۲ نفر رسیده است.

این درحالی است که پیش از این وزیر صحت عامه در نشستی گفته بود که موج اول ویروس کرونا در افغانستان به پایان رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *