جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

این عادت های نادرست پیرتان می کنند!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سبک زندگی ما و انتخاب‌هایی که داریم بر سطح سلامتی‌مان تاثیرگذارند. عواملی وجود دارند که شاید به آنها حتی فکر هم نکنیم اما باعث می‌شوند سریع‌تر پیر شویم. در این نوشتار ۹ عادت را می‌بینیم که اگر در شما هم وجود دارند، بهتر است فکری به حال خودتان بکنید!

۱. بیش از ۸ ساعت در روز می‌نشینید

افرادی که بیشتر روز را می‌نشینند و هیچ حرکتی نمی‌کنند زودتر از سن واقعی‌شان پیر می‌شوند. این گفته توسط محققانی که 1500 زن را آزمایش کردند،‌ اثبات شد.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که نشستن طولانی برای تان سم است

۲. فقط گوشت قرمز مصرف می‌کنید

یک مطالعه نشان داد که خوردن بیش از حد گوشت قرمز و میوه و سبزیجات کم ممکن است سن بیولوژیکی فرد را افزایش دهد. در واقع این نوع رژیم غذایی باعث افزایش سطح یک عنصر به نام فسفات سرم در خون می‌شود. به علاوه‌، این عنصر می‌تواند باعث بیماری مزمن کلیه شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه هشداردهنده که کلیه های تان درست کار نمی کنند

۳. دوستان صمیمی ندارید

به نظر می‌رسد که نداشتن دوست و حلقه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و پیری سریع‌تر شود. یک مطالعه نشان داد که تنهایی یک عامل خطر است که احتمال مرگ را افزایش می‌دهد. اثرات تنهایی را می‌توان با اثرات استعمال سیگرت بر بدن مقایسه کرد.

مطلب مرتبط: تاثیر سبک زندگی بر پوکی استخوان؛ چرا باید این موضوع را جدی بگیریم؟

۴. رژیم غذایی‌تان را مدام عوض می‌کنید 

برای سالم ماندن و اندام خوب داشتن باید به یک برنامه غذایی خاص پایبند باشیم. وقتی رژیم غذایی خود را مدام عوض می‌کنیم، بدن ما وقت سازگاری ندارد. این روند می‌تواند به بدن شما آسیب برساند و آن را در حالت استرس ثابت نگه دارد. و متأسفانه، استرس ما را سریع‌تر پیر می‌کند.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۵. مرتباً از بطری آب می‌نوشید

یک عادت ساده روزمره مانند نوشیدن آب از بطری می‌تواند چین و چروک‌های بسیار عمیقی در اطراف لب‌ها ایجاد کند. البته، این هیچ ارتباطی با پیری بیولوژیکی ندارد اما چین و چروک زیاد می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای پیری را به تاخیر بیندازید

۶. بعد از ورزش دوش نمی‌گیرید

تعریق، پوست را نیز تحریک می‌کند و می‌تواند منجر به آسیب آن شود. به همین دلیل شستن پوست صبح و قبل از خواب و همچنین بعد از تعریق بسیار اهمیت دارد.

مطلب مرتبط: ورزش در خانه؛ ۱۰ تمرین ساده که به بدن تان فرم بدهید

۷. قند و مواد لبنی بیش از حد مصرف می‌کنید

قند با کلاژن در بدن واکنش نشان می‌دهد و سبب می‌شود پوست کدر و رنگ‌پریده شود.

همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد محصولات لبنی ممکن است شما را پیرتر نشان دهد زیرا می‌توانند باعث افزایش التهاب شوند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۸. بیش از حد مکمل مصرف می‌کنید

آشکار است که کمبود ویتامین می‌تواند منجر به مشکلات پوست، مو و ناخن شود، اما مصرف بیش از حد مکمل‌ها نیز می‌تواند منجر به هیپرویتامینوز شود، نوعی مسمومیت که همه اعضای بدن از آن رنج خواهند برد و در نتیجه آن سریع‌تر پیر خواهیدشد.

مطلب مرتبط: آیا واقعا لازم است مکمل ویتامین مصرف کنیم؟

۹. سطح هورمون‌های بدن‌تان را چک نمی‌کنید

با افزایش سن، سطح هورمون‌های ما تغییر می‌کند و در صورت عدم تعادل، روی تمام بدن تأثیر می‌گذارد. این امر نه تنها می‌تواند باعث تغییرات خلقی شود، بلکه پوست و موی شما نیز می‌تواند تغییر کند و بسیار بدتر از حد طبیعی به نظر برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان