از هر ۱۰ بیمار بهبود یافته کووید-۱۹، ۹ تن عوارض جانبی را تجربه می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۰, ۱۳۹۹

سئول (رویترز) – بر اساس یک مطالعه در کوریای جنوبی، از هر ۱۰ بیمار ویروس کرونا، ۹ تن برخی عوارض جانبی را تجربه می‌کنند، عوارضی مانند خستگی، عوارض روانشناختی و از دست دادن حس بویایی و چشایی.

این تحقیقات در حالی انجام شده‌اند که تعداد مرگ و میر جهانی کووید-۱۹ روز سه شنبه از ۱ میلیون تن گذشت، نقطه عطف وحشتناکی در یک همه‌گیری که اقتصاد جهانی را زیر و رو کرده، سیستم‌های بهداشتی را با فشار زیادی روبرو کرده و شیوه زندگی مردم را به طور اساسی تغییر داده است.

کان جون ووک، مسئول مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کریای جنوبی (KDCA)، در توضیحاتی در  رابطه با این مطالعه گفت: در یک نظرسنجی آنلاین از 965 بیمار مبتلا به کووید-۱۹، 879 نفر یا 91.1٪ پاسخ دادند که حداقل از یک عارضه جانبی این بیماری رنج می‌برند.

وی ادامه داد، خستگی با 2/26 درصد شایع‌ترین عارضه جانبی کووید-۱۹ در شرکت‌کنندگان این مطالعه بود و مشکل در تمرکز و توجه با 6/24 درصد بعد از خستگی قرار گرفت.

سایر عوارض جانبی کووید-۱۹ عبارت بودند از عوارض جانبی روانشناختی یا ذهنی و از دست دادن حس چشایی یا بویایی.

به گفته کان جون ووک،‌ کیم شین وو، استاد طب داخلی در دانشکده طب دانشگاه ملی کیونگ پوک در دائِگو، از 5762 بیمار بهبود یافته در کریای جنوبی جنوبی نظرخواهی کرد و 16.7٪ آنها در نظرسنجی شرکت کردند.

وی گفت: هرچند تحقیقات به صورت آنلاین انجام شده است، اما محقق اصلی آن، کیم شین وو به زودی این مطالعه را با تجزیه و تحلیل دقیق منتشر خواهد کرد.

کان جون ووک در جلسه توجیهی گفت: کریای جنوبی همچنین در حال انجام یک مطالعه جداگانه با 16 سازمان پزشکی در مورد عوارض احتمالی این بیماری از طریق تجزیه و تحلیل دقیق، من‌جمله سی تی اسکن روی بیماران بهبود یافته در سال آینده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *