۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۵, ۱۳۹۹

پوستی بدون نقص و درخشان آرزوی هر زنی است! جهان امروز به آلودگی و استرس آلوده است. از این رو، رسیدگی به پوست و جوان‌سازی آن کاملاً ضرورت دارد. در این نوشتار برخی از شگفت‌انگیزترین و در عین حال ساده‌ترین درمان‌های خانگی را برای جوانسازی پوست صورت می‌بینید!

۱. زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین A ، C و B و همچنین لیکوپن است و به همین دلیل یک ماده ایده‌آل برای جوان سازی پوست محسوب می‌شود. 4 تا 5 عدد زردآلو را در آب خیس کرده و اجازه دهید تا متورم شوند. زردآلوها را له کنید و بعد آن را با 2 قاشق چایخوری عسل، نصف قاشق چایخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. اجازه بدهید این ترکیب ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب سرد بشویید.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

۲. جوانسازی پوست صورت؛ پوست مالته (پرتقال)

پوست مالته را مقابل آفتاب خشک و بعد پودر کنید. با مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری پودر پوست مالته، 2 قاشق چایخوری آرد نخود و 1 قاشق چایخوری شیر یک ماسک آماده کنید. ماسک را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید. اسید سیتریک و ویتامین C موجود در پوست مالته، علاوه بر پاکسازی و لایه‌برداری پوست، آن را سفت هم می‌کند.

۳. ماسک تربوز (هندوانه) و بادرنگ (خیار)

وجود لیکوپن در تربوز کمک می‌کند تا با نشانه های پیری، از جمله چین و چروک مقابله کند. با مخلوط کردن بادرنگ رنده شده، تربوز و چند قطره آبلیمو ماسک آماده کنید. ترکیب حاصل را به صورت‌تان بمالید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۴. موز

با موز از شر لکه‌ها خلاص شوید. این میوه دارای ویتامین‌ها و خواصی است که به حفظ قابلیت ارتجاعی و لطافت پوست کمک می‌کنند. حدود 2 قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون به یک موز له شده اضافه کنید. ماسک حاصل را روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

۵. جوانسازی پوست صورت؛ بادمجان رومی (گوجه‌فرنگی)

با استفاده از بادمجان رومی (به صورت خوراکی یا در ماسک) دوز قابل‌توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها را به پوست‌تان بدهید. 3 قاشق غذاخوری آب بادمجان رومی را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به صورت دورانی روی پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد بشویید. بادمجان رومی حاوی لیکوپن است که باعث جوان‌سازی و سفت شدن پوست می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۶. لایه برداری با جوی دوسر

بلغور جو دوسر غنی از خواص ضد التهابی است. این ماده علاوه بر روشن‌سازی پوست و مبارزه با آکنه، به حفظ رطوبت پوست هم کمک می‌کند. با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر با کمی آب و یک قاشق چایخوری عسل خمیری تهیه کنید. ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

۷. ماست مرطوب‌کننده

ماست خانگی می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. اسید لاکتیک موجود در آن یک پاک‌کننده طبیعی، لایه‌بردار و همچنین مرطوب‌کننده است. 2 قاشق چایخوری ماست، ۴/۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و نصف قاشق چایخوری آرد نخود را مخلوط کنید. ترکیب را روی پوست تمیز صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی بدن؛ ۶ راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی زانو، آرنج و زیربغل

۸. جوانسازی پوست صورت؛ تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را با استفاده از پنبه روی صورت بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. در نهایت با آب ولرم بشویید و مرطوب‌کننده بزنید. این ماسک پوست را تغذیه و در عین حال سفت می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *