جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

میلر: خشونت ها افزایش یافته و طالبان باید آن را کاهش دهند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان که همراه با محمد یاسین ضیا رییس ستاد ارتش افغانستان و مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله به قندهار رفته است می گوید خشونت ها افزایش یافته و طالبان باید آن را کاهش دهند.

بازدید این مقامات ارشد نظامی افغانستان و حمایت قاطع روز گذشته چهارشنبه (۲میزان) از قندهار صورت گرفته و وزارت دفاع هدف از این سفر را بررسی اوضاع امنیتی آن ولایت خوانده است.

فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در نشستی در ولایت قندهار گفته است در حالی که حملات طالبان بیشتر شده اما نظامیان افغان به خوبی دفاع کرده اند.

او افزوده: «خشونت بسیار زیاد است. خشونت طالبان باید کاهش یابد — باید متوقف شود.»

میلر تاکید کرده که تمام جهان متوجه وضعیت در افغانستان است.

از سوی هم محمدیاسین ضیا رییس ستاد ارتش گفته است که طالبان به شمول ماین‌گذاری‌ها حملات شان را افزایش داده اند. او تاکید کرده که «طالبان از مذاکرات جاری سوء استفاده می‌کنند»

عبدالله: کاهش خشونت‌ها ضروری است

از سوی هم عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز در دیدار با راس ویلسن شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ امریکا از افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که با توجه به شروع مذاکرات صلح میان هیئت افغانستان و تحریک طالبان، کاهش خشونت‌ها یک امر ضروری است.

این در حالی است که از آغاز مذاکرات بین الافغانی دوازده روز می گذرد اما هیئت دو طرف هنوز نشست های رسمی نداشته و تاکنون تنها تیم های تماس دو طرف باهم گفتگو کرده اند.

رییس جمهور غنی نیز در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی ملل متحد گفته است که مردم افغانستان در مذاکرات صلح اولویت روشن و فوری دارند و آتش بس و پایان فوری خشونت ها بیش از هر چیز فرصتی برای پیشرفت می دهد.

پیش از این زلمی خلیلزاد، نمایندۀ خاص آمریکا در امور صلح افغانستان نیز سطح خشونت ها را غیر قابل قبول خوانده و خواهان کاهش خشونت ها شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان