جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

توزیع بیش از یک میلیون شناس‌نامه الکترونیکی؛ درج نام مادر اختیاری است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در اداره احصاییه و معلومات می گویند درج نام مادر در شناس‌نامه الکترونیکی اختیاری است و اگر کسی رضایت نداشته باشد نام مادرش درج نمی شود.

جاوید رسولی، رییس اداره احصاییه امروز چهارشنبه (۲میزان) در نشست خبری گفت براساس طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس درج نام مادر در تذکره الکترونیکی اجباری نه بلکه اختیاری است و کسی که رضابت نداشته نام مادر اش درج نمی شود.

رسولی افزود که قبل از تعدیل قانون ثبت و احوال نفوس درج  نام مادر یکی از معلومات الزامی برای شناس‌نامه الکترونیک بود، اما بر روی شناس‌نامه چاپ نمی‌شد و پس از این تعدیلات نام مادر در شناس‌نامه ها چاپ می‌شود.

او افزود که شناس‌نامه های که قبلا توزیع شده و مطابق تعدیل اخیر قابل اعتبار است و هیچ نوع تفاوت با شناس‌نامه پس از تعدیل قانون ندارد.

رسولی خاطرنشان کرد از میان افرادی که قبلأ شناس‌نامه الکترونیکی دریافت کرده و علاقمند به ثبت نام مادر است بعد از نهایی سازی برنامه تجدید شناس‌نامه اکترونیکی به مردم اگاهی داده می شود.

توزیع بیش از یک میلیون شناس‌نامه برقی

سخنگوی اداره احصاییه و معلومات در ادامه گفت که بیش از یک میلیون شناس‌نامه الکترونیکی توزیع شده و شمار متقاضیان آن نیز  افزایش یافته است.

به گفته او به دلیل افزایش متقاضیان شناس‌نامه مراکز توزیع نیز افزایش یافته است. او گفت که اکنون ۴۷ مرکز توزیع فعال است که از این میان دو مرکز آن در ایران و ۱۲ مرکز در کابل وجود دارد. به گفته آقای رسولی در هر ولایت نیز یک مرکز توزیع شناسنامه الکترونیک وجود دارد. با این حال برنامه اداره احصاییه این است که در هر ناحیه کابل به دلیل جمعیت بالای آن یک مرکز توزیع ایجاد شود.

او با بیان اینکه کار روی ایجاد مراکز بیشتر در ولایت های بزرگ نیز جریان دارد گفت که قرار است که در کشورهای پاکستان، عربستان، امارات و شماری از کشورهای اروپایی نیز مرکز توزیع شناس‌نامه های الکترونی ایجاد شود.

درج نام مادر در شناس‌نامه

این در حالی است که پس از گذشت چند سال از راه اندازی کمپاین «نامم کجاست» کمیته قوانین کابینه افغانستان به تاریخ ۱۱سنبله طرح تعدیل قانون ثبت و احوال نفوس را تایید کرد.

به دنبال آن نشست کابینه به ریاست رییس جمهور غنی نیز به تاریخ ۱۳ سنبله طرح تعدیل و ایزاد برخی از ماده‌های قانون ثبت احوال نفوس را تصویب کرد که براساس آن نام مادر در شناس‌نامه های الکترونیک درج ‌می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان