جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعلام نتایج کانکور در دو روز آینده؛‌ درصدی جذب در تحصیلات عالی افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت تحصیلات عالی می گوید نتایج امتحان کانکور امسال در یک یا دو روز آینده اعلام می شود و درصدی جذب محصلین در تحصیلات عالی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

عزیز احمد اوریا سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امروز سه‌شنبه (۱میزان) این موضوع را به خبرنامه بیان داشت.

اوریا افزود مجموع اشتراک کنندگان امتحان کانکور امسال در سراسر افغانستان ۲۱۰ هزار نفر بوده که از این میان ۱۴۷ هزار نفر به تحصیلات عالی و نیمه عالی جذب می شوند.

به گفته او از ۱۴۷ هزار ۷۰ هزار آن ها در بخش لیسانس تحصیلات عالی جذب می شود و متباقی آن (۷۷ هزار نفر) در بخش نمیه عالی شامل دارالمعلمین ها،‌ بخش دینی دارالعلوم ها و انستیتوت ها حذب می شوند.

از سوی هم اداره ملی امتحانات امروز گفته است که قرار است یا «یک یا دو» روز آینده نتایج امتحانات کانکور سال ۱۳۹۹ در یک کنفرانس مطبوعاتی در حضور نمایندگان ادرات مختلف اعلان می شود.

افزایش درصدی جذب در تحصیلات عالی

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در ادامه گفت امسال درصدی جذب در نهاد های تحصیلات عالی افزایش یافته است.به گفته او سال گذشته ۶۵ هزار محصل در بخش تحصیلات عالی جذب شده و امسال این رقم به ۷۰ هزار افزایش یافته است.

اوریا تاکید کرد در کنار این که درصدی جذب در تحصیلات عالی افزایش یافته درصدی جذب دخترها نیز از ۲۸ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

کانکور امسال

امتحان کانکور امسال پس از دو دور تأخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا در چندین دور برگزار شد.

امتحان کانکور امسال در کنار مشکلات ناشی از ویروس کرونا با مشکلات دیگری چون تهدید اشتراک کنندگان از سوی گروه طالبان نیز به همراه بود.

در یک مورد آن ۱۸۰ دانش آموز دختر در ولسوالی مایمی ولایت بدخشان به دلیل تهدید طالبان از امتحان باز مانده بودند.

به تعقیب آن کمیته ملی امتحانات این دختران را حوزه دیگر بدخشان که در ولسوالی شغنان این ولایت برگزار شده بود به تاریخ ۲ سنبله شامل امتحان کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان