جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

به مناسبت روز جهانی آلزایمر: آیا راهکاری برای پیشگیری از آلزایمر وجود دارد؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

متخصصان اتفاق نظر دارند که در اکثر موارد، آلزایمر، مانند سایر بیماری‌های مزمن شایع احتمالاً در اثر فعل و انفعالات پیچیده بین عوامل مختلف، از جمله سن، ژنتیک، محیط، سبک زندگی و برخی دیگر ایجاد می‌شود. اما در جواب این سوال که «آیا راهکارهایی برای پیشگیری از بروز آلزایمر وجود دارد؟» داکتر جاناتان گرف رادفورد از کلینیک مایو می‌نویسد:

نه هنوز! اما شواهد زیادی وجود دارد که چندین عامل مرتبط با داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و انواع دیگر بیماری‌های زوال عقل نقش داشته باشد. با این حال، قبل از اینکه هر یک از این عوامل بتواند یک استراتژی اثبات شده برای جلوگیری از بیماری آلزایمر محسوب شود، تحقیقات بیشتری نیاز است.

مطلب مرتبط: اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان می‌دهند که عوامل مرتبط با سلامت عمومی نیز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و کاهش توانایی شناختی را پایین بیاورند. این عوامل شامل فعالیت بدنی منظم، داشتن رژیم غذایی سالم و فعال نگه داشتن مغز از طریق یادگیری مادام‌العمر است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر همراه است. در میان کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی و عروقی هستند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای نیز با بهبود شناخت ارتباط داده شده‌است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از میوه، سبزیجات، حبوبات، غلات سبوس‌دار و ماهی است و از روغن زیتون به عنوان روغن اصلی پخت و پز استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط: با این رژیم غذایی عملکرد مغز و حافظه تان را تقویت کنید

برای تأیید استراتژی‌های خاص پیشگیری از آلزایمر، تحقیقات بیشتری لازم است. اما، در اینجا چند نکته وجود دارد که سلامت عمومی را تقویت و احتمالا از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند:

– از استعمال سیگرت خودداری کنید.

– عوامل خطر قلبی- عروقی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را کنترل کنید.

– از یک رژیم متعادل استفاده کنید – مانند رژیم مدیترانه‌ای – که غنی از سبزیجات، میوه و پروتئین بدون چربی و به ویژه منابع پروتئین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

از نظر جسمی و اجتماعی فعال باشید. ورزش‌های هوازی بسیار موثر هستند.

– از سلامت روان خود مراقبت کنید.

– از مهارت های تفکر (شناختی) مانند مهارت‌های حافظه استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان