جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

۸ عادت آدم هایی که مهارت اجتماعی بالا دارند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مهارت‌های اجتماعی خوب برای ایجاد روابط عمیق و هدفمند و موفقیت در حرفه‌تان مهم است. افرادی که دارای عادات فوق‌العاده اجتماعی هستند معمولا در روابط اجتماعی، شخصی و شغلی به طور کامل سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها به جای اضطراب، کسالت و هراس با هیجان به هر موقعیت اجتماعی نزدیک می‌شوند.

هرچند ممکن است مهارت‌های اجتماعی برای عده‌ای ذاتی به نظر برسد، اما برای خیلی‌ها اینطور نیست. و خبر خوب این است که می‌توانیم مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا دهیم. یکی از راه‌های تقویت مهارت‌های بین فردی، یادگیری از دیگران است. در این نوشتار با ۸ عادت آدم‌های دارای مهارت اجتماعی بالا آشنا می‌شویم.

۱. آنها ذهن آگاهی دارند

داشتن ذهن آگاهی به این معناست که آنها نسبت به محیط اطراف‌شان، شیوه به اشتراک‌گذاری دنیای‌شان با دنیای اطراف و دعوت دیگران به دنیای خود آگاهی دارند. آنها از حالات چهره متوجه احساسات آدم‌ها می‌شوند و از زبان بدن و مفاهیمی که می‌رساند، آگاه هستند.

۲. آنها گوش دادن را بلد هستند

تفاوت آنجاست که خیلی‌ها گوش می‌دهند تا آماده پاسخ باشند در حالی که افراد دارای مهارت‌های اجتماعی بالا گوش می‌دهند تا حرف طرف مقابل‌شان را به خوبی درک کنند. این ویژگی سبب می‌شود که نسبت به طرف مقابل‌شان همدلی نشان دهند.

۳. آنها علاقمند داستان‌های دیگران هستند

آدم‌های دارای مهارت اجتماعی بالا فقط در مورد خودشان داستان نمی‌گویند، بلکه گاه سایرین را دعوت می‌کنند تا داستان‌شان را بگویند. آنها به مخاطب‌شان این احساس را می‌دهند که بدون کناره‌گیری و به راحتی حرف بزنند. آدم‌ها در کنار آنها راحت هستند! این مورد یک نکته کلیدی در مهارت‌های اجتماعی است: اگر شما علاقمند شنیدن داستان دیگران باشید، دیگران هم علاقمندِ شنیدن داستان شما خواهند بود.

۴. آنها مدام گلایه نمی‌کنند

دنیای ما به اندازه کافی جوانب منفی دارد! به همین دلیل است که معمولا جذبِ آدم‌های مهربان، دوست‌داشتنی و شاد می‌شویم. هیچکس خریدارِ آدم‌هایی که مدام گلایه می‌کنند، نیست.

۵. هر شکافی را با صحبت کردن پر نمی‌کنند

گفتگو یک خیابان دوطرفه است. با این حال گاهی اوقات کافی است که بگوییم «چه جالب!» هیچ ضرورتی ندارد که یک داستان برای پیگیریِ حرف مخاطب‌تان داشته باشید.

۶. همدلی کردن را بلدند

آدم‌های دارای مهارت‌های اجتماعی بالا، همدلی را می‌دانند. آنها می‌توانند بدون قضاوت کردن، تجربه دیگران را طوری درک کنند که انگار تجربه خودشان است.

۷. اسم دیگران در یادشان می‌ماند

هر کاری لازم است برای به یاد سپردن اسم‌ها انجام بدهید. مردم این عادت را دوست دارند!

۸. آنها به مردم عشق می‌دهند

این مورد یکی از مهم‌ترین نکات مهارت‌های اجتماعی است. خیلی ساده، به مردم عشق بدهید، به آنها احترام بگذارید، در مواقع لزوم کمک‌شان کنید، قضاوت‌شان نکنید و گاه حتی تحسین‌شان کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان