جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

رفع تیرگی بدن: ۶ راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی زانو، آرنج و زیر بغل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تیرگی زانو، آرنج و زیربغل اعتماد به نفس هرکسی را برای پوشیدن لباس‌های مورد علاقه‌اش از بین می‌برد. اما نگران نباشید! در این نوشتار فهرستی از ۶ راهکار طبیعی آورده شده که به شما کمک می‌کنند تا زانوها، آرنج و زیر بغل را روشن کرده و لباس مورد علاقه‌تان را با اطمینان بپوشید.

۱- جوش شیرین و شیر

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و شیر را خوب مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی زانوها و آرنج به آرامی و به مدت دو تا سه دقیقه بمالید و در نهایت آن را بشویید. این درمان را یک روز درمیان تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

2- روغن نارگیل

روغن نارگیل آبرسان پوست آبرسان، از خشکی جلوگیری می‌کند و ویتامین E موجود در آن باعث ترمیم و روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری پودر گردو را خوب مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. خمیر را به عنوان اسکراب برای زانوها و آرنج به مدت دو تا سه دقیقه استفاده کنید و در نهایت بشویید. می‌توانید همیشه بعد از دوش و قبل از خواب روی زانو و آرنج‌تان روغن نارگیل بمالید. این درمان را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

3- سرکه سیب

اسید استیک موجود در سرکه سیب یک ماده سفیدکننده است که به روشن شدن سایه پوست کمک می‌کند.

کمی سرکه سیب و آب را خوب مخلوط کنید و محلول حاصل را به کمک پنبه روی زانوها و آرنج بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این درمات را سه تا چهار بار در هفته امتحان کنید تا تفاوت را ببینید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی زیرچشم؛ ۱۰ روش طبیعی که حلقه های زیر چشم را از بین ببریم

4- کچالو (سیب‌زمینی)

برخلاف لیمو، کچالو کیفیت اسیدی ملایمی دارد که منجر به تحریک زیر بغل نمی‌شود. به همین دلیل، برای پوست‌های حساس نیز قابل استفاده است.

کچالو را به صورت ورقه نازک ببرید، آن را به مدت 5-10 دقیقه در ناحیه زیر بغل بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید. دو بار در روز این درمان را تکرارکنید.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

5- بادرنگ (خیار)

بادرنگ هم خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد.

می‌توانید یک تکه بادرنگ یا آب آن را زیر بغل بمالید. روش دیگر این است که آب خیار را با زردچوبه مخلوط کرده و این خمیر غلیظ را زیر بغل بمالید. بگذارید ترکیب 20 دقیقه بماند و سپس بشویید. دوبار در روز این درمان را تکرار کنید.

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست؛ ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

6- پوست مالته (پرتقال)

پوست مالته هم یک درمان موثر برای سیاهی زیربغل است و هم بوی خوبی به جا می‌گذارد.

پوست مالته را خشک و سپس پودر کنید. به این پودر گلاب و شیر اضافه کنید تا یک خمیر سفت ایجاد شود. خمیر را به آرامی زیر بغل بمالید و در نهایت آن را با آب بشویید. این درمان را هفته‌ای دو یا سه بار تکرار کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان