کشته شدن ۶ نیروی امنیتی در قندز

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در نتیجه‌ی حملات گروه طالبان برپاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی دشت ارچی این ولایت، شش نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی قندوز به امروز چهارشنبه (۲۶سنبله) به خبرنامه گفت گروه طالبان حوالی ساعت ۸:۰۰ شب گذشته بر پاسگاه‌های بندر قندوز و خواجه‌غار در ولسوالی دشت ارچی این ولایت حمله کرده اند.

مرادی افزوده که درگیری الی ساعت ۴ بامداد امروز ادامه داشته و در نتیجه ان ۶ نیروی امنیتی شامل پولیس محلی و پولیس ملی کشته شده اند.

به گفته او در این درگیری به طالبان نیز تلفات وارد شده، اما آمار آن تا کنون مشخص نشده است.

از سوی هم رییس شورای ولایتی قندوز به رسانه ها گفته است که در این حمله طالبان ۸ سرباز امنیتی کشته شده و  طالبان پس از وارد کردن این تلفات ساحه را ترک کردند و دوباره به مرکزشان برگشته است.
گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این حملات طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در بخش‌های مختلف کشور از جمله قندز و شماری از ولایت های دیگر در حالی صورت می گیرد که مذاکرات صلح افغانستان از پنج روز به این طرف در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده و شام روز گذشته نیز نشست عمومی تیم های مذاکره کننده دو طرف برگزار شده است.

هرچند تاکنون در مورد آتش بس که حکومت و جامعه جهانی بر ان تاکید دارند تصمیم گرفته نشده اما در آغاز مذاکرات بین الافغانی نمایندگان طالبان به رسانه ها گفته بود که موضوع آتش بس جز از اجندای مذاکرات است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *