جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

هشت سال پس از افتتاح؛ پس از تعیین جای کار روی ساخت میدان هوایی بین المللی بامیان آغاز می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

قاسم وفایی‌زاده، رییس عمومی اداره هوانوردی که در رأس یک تیم فنی به‌منظور بررسی و سروی چندین ساحه برای ساخت میدان هوایی بین المللی در ولایت رفته است، می‌گوید که با شناسایی و تأیید یک ساحه‌ی مناسب، کار روی ساخت میدان هوایی بین‌المللی بامیان آغاز می‌شود.

آقای وفایی زاده که امروز چهارشنبه (۲۶سنبله) در رأس این تیم فنی در ولایت بامیان رفته است، از ساخت میدان هوایی معیاری و بین‌المللی در بامیان خبر داده، گفت که به زودی قرار است کار ترمیم میدان هوایی فعلی آغاز گردد و کار روی ساخت میدان هوایی بین‌المللی معیاری بعد از تعیین جای، آغاز شود.

او افزود که با توجه به موقعیت جغرافیایی ولایت بامیان، اولویت اولی اداره اش ساخت میدان هوایی بین المللی است و در صورت موجودیت موانع در زمینه، اولویت بعدی ساخت یک میدان هوایی معیاری منطقوی خواهد بود.

رییس اداره هوانوردی ملکی خاطرنشان کرد که هرچند دولت با مشکلات و محدودیت‌های بودجه‌ای نیز مواجه است، اما در گام نخست، یافتن یک ساحه‌ی مناسب که معیارها و استندرهای سازمان جهانی هوانوردی ملکی جهان (ایکاو) را داشته باشد، بسیار مهم است اگر موفق شوند چنین ساحه‌ای را شناسایی و تثبیت کند، تلاش می‌کند آن را در بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ شامل سازد.

از سوی هم سید انور رحمتی، والی بامیان با اشاره بر موجودیت نا امنی‌ها در مسیرهای منتهی به بامیان، ایجاد و ساخت یک میدان هوایی معیاری بین المللی را از ضرورت‌های مهم این ولایت دانسته است.

گذشت هشت سال از افتتاح میدان هوای بین المللی بامیان

اداره هوانوردی ملکی بررسی‌هایش به‌منظور اعمار میدان هوایی بین المللی در بامیان را در حالی دوباره آغاز کرده است که به تاریخ ۲۳ میزان سال ۱۳۹۱، داود علی نجفی، وزیر پیشین ترانسپورت وهوانوردی ملکی و محمد کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری در آن زمان، کار اعمار میدان هوایی بین المللی برای بامیان را در ساحه شیبرتو این ولایت افتتاح کرده بود.

داودعلی نجفی در آن زمان به مردم بامیان وعده داده بود که میدان هوایی بین المللی بامیان را به مدت آماده شده و به بهره‌برداری می‌رساند، اما تاکنون هشت سال از آن زمان گذشته است، ولی هنوز خبری از میدان هوایی بین‌المللی بامیان نیست.

ن اآ« شیبرتو درحدود ۳۵ کیلومتری غرب مرکز بامیان موقعیت دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان