جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

علائم کرونا ویروس: یک نشانه مهم کووید-۱۹ که آن را از آنفولانزا متمایز می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ویروس کرونا و آنفلوانزا علائم بسیار مشابهی دارند. با این حال، آنچه اکنون می‌دانیم این است که ویروس کرونا برای بدن انسان بسیار خطرناک‌تر از آنفولانزا است.

آگاهی و تشخیص به موقع یکی از راه‌های کمک به بهبود سریع و جلوگیری از عوارض احتمالی است. سرماخوردگی، عفونت ویروسی یا آنفلوانزا به اندازه کووید-۱۹ در فصل بیماری‌های ویروسی شایع هستند. از آنجایی که هر دوی این سویه‌های ویروسی علائم مشابهی دارند، کارشناسان معتقدند که تشخیص کووید-۱۹ در ابتدا دشوارتر است. سرفه خشک که به عنوان یکی از علائم مهم کووید-۱۹  در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند از نشانه‌های آلرژی هم باشد.

ترس از ابتلا به کووید-۱۹ مردم را به وحشت انداخته به طوری که در لحظه مشاهده عطسه یا سرفه شخصی،  بدترین حالت را فرض می‌کنند.

اما تقریباً همه عفونت‌های ویروسی دمای بدن را از حد طبیعی بالاتر می‌برند یا با سرفه همراه هستند.

با این اوصاف، تشخیص به موقع علائم اصلی می‌تواند عامل اصلی پیشگیری یا درمان کووید-۱۹ باشد. کارشناسان معتقدند که تشخیص این بیماری به یک علامت ساده خلاصه می‌شود – تغییر حس بویایی.

فرق کرونا و آنفولانزا؛ این علامت را نادیده نگیرید!

از دست دادن حس بویایی و چشایی (خفیف یا شدید) را اصلا ساده نگیرید.

برای بسیاری از بیماران، از دست دادن حس بویایی یا چشایی می‌تواند تنها علامت ماندگار باشد، و می‌تواند شما را به تشخیص واضح‌تری برساند.

آنوسمی یا از بین رفتن ناگهانی حس چشایی یا بویایی از علائم متمایز کووید-۱۹ است که به ندرت در سایر عفونت‌های ویروسی دیده می‌شود. بار ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی می‌تواند باعث از بین رفتن حس چشایی در بیماران شود.

یک مطالعه جامع که در ماه می انجام شد نشان داد که تقریباً 60٪ بیماران حس بویایی را از دست می‌دهند.

از دست دادن بویایی در بیمارانی که علائم غیرمعمول دارند یا بدون علامت هستند نیز می‌تواند مشهود باشد. افرادی که دچار حس بویایی ضعیف می‌شوند می‌توانند به عنوان ناقل بدون علامت باشند و بیماری را منتقل کنند.

آنوسمی در بیماران کووید-۱۹ چه تفاوتی دارد؟

اگرچه از دست دادن بویایی یک علامت کووید-۱۹ است، اما در افرادی که به آنفولانزای حاد مبتلا می‌شوند نیز به ندرت قابل‌مشاهده است. با این حال، در موارد کووید-۱۹، می‌تواند شدیدتر باشد. به علاوه، برخلاف علائم معمول آنفولانزا، از دست دادن حس بویایی یا چشایی ناشی از کرونا می‌تواند بدون گرفتگی یا انسداد بینی رخ دهد. حتی می‌تواند توانایی تشخیص طعم شیرین و تلخ را تحت تأثیر قرار دهد.

فرق کرونا و آنفولانزا؛ مطالعه

یک مطالعه کوچک توسط آرنولد مونتو، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان و کارل فیلپات، متخصص گوش، حلق و بینی در دانشگاه آنگلیای شرقی انجام شد.

متخصصان، این مطالعه را با آزمایش گروهی حس بویایی و چشایی داوطلبان انجام دادند. نتایج نشان داد، موارد مبتلا به کووید-۱۹ بیشتر در معرض از دست دادن حس بویایی و چشایی بودند. به این ترتیب که در داوطلبانی که دچار سرماخوردگی بودند، از بین 10 داوطلب فقط 4 نفر حس بویایی و چشایی را از دست داده بودند. آنهایی که کووید-۱۹ داشتند، به مدت طولانی عاری از حس چشایی و بویایی بودند.

این یافته‌ها چه پیشنهادی دارند؟

در حالی که هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد از بین رفتن بویایی تنها ویژگی مهم است، اما متخصصان در این تحقیق می‌گویند آزمایش‌های ساده بویایی در خانه به غیر از دقت به سایر علائم کووید-۱۹ می‌تواند به محافظت از شما کمک کند.

مونتو همچنین هشدار داد که مردم نباید علائم تنگی‌نفس و دشواری در تنفس را ساده بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان