دومین روز مذاکرات؛ هیئت پنج نفری دولت و طالبان نشست می کنند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در دومین روز آغاز مذاکرات بین الافغانی هیئت پنج نفری حکومت و طالبان برای تعیین اجندا مذاکره با هم نشست می کنند.

امروز یک‌شنبه (۲۳سنبله) دومین روز آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر است و همزمان با این فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه گفته است: «هیئت های مذاکراتی دو طرف نخستین نشست خود را دایر کرد. فردا نیز یک هیئت کوچک پنج نفری از هر دو طرف نشست خواهد داشت.»

این هیئت پنج نفری از دو طرف بمنظور تعیین اجندا با هم نشست می کنند.

آغاز مذاکرات بین الافغانی

روز گذشته مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی در شهر دوحه قطر برگزار شد و به دنبال ان وزارت دولت در امور صلح اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده حکومت و طالبان پس از مراسم افتتاحیه نشست معرفی میان دو تیم حکومت و طالبان برگزار شده است.

هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان گروه تماس با طالبان را به منظور ترتیب اجندا و سایر موضوعات نیز ایجاد کرده است.

محمد معصوم ستانکزی، احمد نادر نادری، ضرار احمد مقبل، فوزیه کوفی، مولوی عنایت‌الله بلیغ، محمد ناطقی و خالد نور از جمله شخصیت های اند که عضویت گروه تماس را دارند.

آمادگی المان و ناروی برای میزبانی گفتگوهای صلح

همزمان با آغاز مذاکرات بین الافغانی ریاست شورای مصالحه اعلام کرده است که مارک پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله در قطر آغاز مذاکرات بین الافغانی را یک تحول عمده و حادثه‌ی تاریخی خوانده تاکید کرده که آلمان آماده است از دور دوم‌ مذاکرات صلح افغانستان میزبانی کند.

شورای مصالحه در خبرنامه ای دیگر از دیدار عبدالله عبدالله با پیرالبرت الساس نماینده خاص ناروی برای افغانستان خبر داده و تصریح نموده که نماینده ناروی نیز آغاز مذاکرات را یک موفقیت بزرگ و تاریخی خوانده و آمادگی این کشور را برای میزبانی مذاکرات صلح افغانستان اعلام کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *