جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز مذاکرات بین الافغانی؛ کمیسیون حقوق بشر خواهان رسیدگی به خواسته‌های قربانیان در جریان گفتگوها شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با آغاز مذاکرات بین الافغانی کمیسیون حقوق بشر می گوید که خواسته‌های قربانیان و عموم مردم افغانستان باید به‌عنوان رکن اصلی گفتگوها در نظر گرفته شده و به رسمیت شناخته شود و نیز صدای قربانیان شنیده شود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز شنبه (۲۲سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که از آغاز روند مذاکرات صلح میان‌افغانی میان تیم‌های مذاکره‌کننده حکومت و گروه طالبان استقبال می‌کند و آن را فرصتی «بی‌نظیر» برای پایان جنگ می‌داند.

این کمیسیون افزوده که انتظار می‌رود نتیجه اصلی روند مذاکرات، ‌صلحی پایدار باشد که در نتیجه آن همه مردم افغانستان از زندگی ‌عزت‌مندانه و فرصت‌های برابر برخوردار شوند.

کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه خود به تیم‌های مذاکره‌کننده پیشنهاد کرده است که در مذاکرات تنوع موجود در جامعه معاصر افغانستان را به رسمیت شناخته آن را بازتاب دهند و در عین حال تاکید کرده که احترام متقابل را در سراسر کشور تشویق و عزت افراد آسیب‌دیده را احیا کند. این کمیسیون تصریح کرده که تیم های مذاکره کننده روند صلح را بر اساس درک متقابل از گذشته کشور و چشم‌انداز مشترک برای آینده‌‌ بهتر به ‌پیش ببرد.

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر آمده است که حقوق اساسی بشر باید برای همه شهروندان به رسمیت شناخته‌ شده و حفظ شود و حق قربانیان به عدالت در مورد جنایات جدی و فاحش در حق غیرنظامیان‌ باید حفظ‌ و خسارت وارد‌شده بر‌ آن‌ها ‌جبران‌ شود‌.

این کمیسیون همچنان پیشنهاد کرده که طرف های مذاکره کننده در زمینه توافق صلح باید طیف وسیعی از اقدام‌ها را برای دستیابی به عدالت قربانی‌محور در نظر گیرند.

پیشنهادات کمیسیون حقوق بشر

در ادامه پیشنهادات کمیسیون حقوق بشر آمده است که قربانیان از سراسر کشور باید انتخاب شوند تا به‌صورت رو در رو با طرف‌های مذاکره‌کننده در مورد تجارب خود از منازعات گفتگو کنند و طرف‌های مذاکره‌کننده یک کمیته فرعی جداگانه یا مشترک را تعیین کنند تا در فاصله های منظم با یک گروه مرجع متنوع متشکل از جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر، ملاقات کند.

این کمیسیون در پیشنهادات اش خاطرنشان کرده که اعضای جامعه مدنی، سایر نهادهای مستقل و کارشناسان تشویق شوند که پیشنهادهای کتبی را در مورد موضوعات مشخص‌شده توسط طرف‌های مذاکره‌کننده، ارائه دهند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان از جامعه جهانی خواسته است که از روند صلح «قربانی‌محور» که بر اساس احترام به کرامت انسانی و حقوق بشری و شهروندی مردم افغانستان و رعایت آموزه‌های اسلامی استوار است، حمایت کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان