جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۲۴ موردتازه؛ ویروس کرونا در افغانستان کاهش و واقعات پولیو افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با ثبت ۲۴ مورد تازه ویروس کرونا مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند ویروس کرونا در افغانستان رو به کاهش است.

اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت امروز چهارشنبه (۱۹سنبله) در نشست خبری گفت که شیوع ویروس کرونا در افغانستان در سی و شش مین هفته خود قرار دارد.

او افزود که شیوع این ویروس در هفته ۳۵ نسبت به هفته ۳۴ کاهش داشته و در هفته سی و پنج ام ۱۶۴ واقعه مثبت شده که شمار واقعات مثبت در کشور به۱۰ درصد رسیده است.

سمسور خاطرنشان کرد که در هفته روان (هفته ۳۶) آمار ها نشان می دهد که وضعیت شیوع ویروس کرونا روبه کاهش است.

سخنگوی وزارت صحت اضافه کرد که باوجود گشایش مکاتب واقعات ویروس کرونا بیشتر نشده و اگر وضعیت چنین ادامه یابد موج اول تا آغاز زمستان ختم می شود.

او تاکید کرد که در فصل خزان و زمستان افراد که شکر دارند و سن شان از ۵۰ سال به بالا است برای جلوگیری از ویروس کرونا باید واکسین ویروس انفولانزا را بیگرند.

ثبت ۲۴ مورد تازه ویروس کرونا در ۲۴ ساعت

از سوی هم وزارت صحت عامه امروز گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۹ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت بررسی شده که از این میان نتایج بررسی ۲۴ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

این وزارت افزوده که این شمار مبتلایان در ولایت‌های هرات، قندهار، غور و لغمان ثبت شده و با ثبت آن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۵۴۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت صحت خاطرنشان کرده که در عین مدت ۳۳۲ فرد مبتلا به کرونا بهبود و دو فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته اند که به ترتیب شمار بهبودیافتگان به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر و شمار جانباختگان به یک‌هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است.

افزایش واقعات پولیو در کشور

اکمل سمسور در ادامه افزود که واقعات مثبت پولیو در افغانستان افزایش یافته و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۴۰ واقعه پولیو ثبت شده است.

به گفته او در سال گذشته شمار مجموعی واقعات مثبت پولیو در افغانستان ۲۹ واقعه بود.

این در حالی است که شیوع کروناویروس بر تطبیق کمپاین پولیو در افغانستان، تاثیر سوء گذاشته و سبب شده که کمپاین واکسین پولیو با تاخیر راه اندازی شود.

وزارت صحت عامه با وجود تهدید کرونا کمپاین واکسین پولیو را در شماری از ولایت ها آغاز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان