جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طالبان: روند رهایی زندانیان هنوز تکمیل نشده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرده است که روند رهایی زندانیان این گروه هنوز تکمیل نشده و شماری از زندانیان هنوز رها نشده اند.

محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر شب گذشته (۱۷سنبله) در توییتی نگاشته است: «روند آزادی زندانیان امارت اسلامی هنوز نهایی نشده است، رهایی بعضی زندانیان هنوز در جریان و کار در حال انجام است.»

او تاکید کرده که پس از اتمام روند آزادی زندانیان، تیم مذاکره کننده این گروه آماده آغاز مذاکرات بین الافغانی است.

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی مطرح می شود که حکومت افغانستان به تاریخ ۱۳ سنبله گفته بود که بر اساس فیصله لویه‌جرگه مشورتی صلح و به هدف آغاز گفتگوهای مستقیم بین الافغانی روند رهای زندانیان طالبان را مطابق لیست سپرده شده این گروه تکمیل و ۵ هزار زندانی این گروه را رها کرده اند.

حکومت تاکید کرده که از میان پنج‌ هزار زندانی طالبان، تنها کسانی رها نشده اند که در خصوص آن‌ها واکنش‌های بین‌المللی وجود دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری نیز روز گذشته در نشست خبری گفت که دولت افغانستان تمامی گام ها را که نیاز برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان بود برداشته و هیئت مذاکره کننده آمادگی کامل برای آغاز مستقیم گفتگو ها دارد.

او افزود: «ما منحیث حکومت تمام مسولیت های خویش را در پروسه صلح انجام داده ایم. مردم و ملت ما برای دستیابی به صلح قربانی های بیشماری را متقبل شده است. اکنون منتظر هستیم تا طالبان که تعدادی شان در پاکستان حضور داشتند فهرست هیئت خویش را نیز نهایی کرده و آمادگی خود را داشته باشند و باید تمام لزومات برای پروسه صلح را انجام بدهند.»

شش زندانی باقی مانده طالبان

پس از آن که دولت های استرالیا و فرانسه با رهایی شش زندانی طالبان که متهم به کشتن شهروندان ان کشور هاست مخالفت کرد دولت افغانستان تصمیم گرفته است که این شش زندانی را به دوحه منتقل کند.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در گفتگو با طلوع نیوز گفته بود که این زندانیان به دوحه منتقل می شوند و در آنجا تحت نظر قرار می گیرند.

بر اساس گزارش های تایید نشده این شش زندانی طالب روز گذشته به دوحه قطر منتقل شده اند.

این همه در حالی است که افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی قرار دارد و گروه طالبان نیز در شماری زیادی از ولایت ها حملات شان را شدت بخشیده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان