۸ دلیل که بعد از خواب شبانه هنوز هم احساس خستگی دارید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۷, ۱۳۹۹

صدای زنگ ساعت بلند می‌شود و به سختی می‌کوشید آن را خاموش کنید. با وجود اینکه شب گذشته به موقع وارد تخت شده‌اید، هنوز هم حس خستگی دارید. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید، نوشتار حاضر را بخوانید!

۸ دلیل خستگی بعد از خواب شبانه

۱. استرس دارید

اخیرا موضوعات زیادی در سرتان است؟ اگر مغزتان مدام در حال کار است و فشار زیادی از جهات مختلف دارید، کیفیت خواب‌تان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. استرس یگی از شایع‌ترین علل اختلالات خواب است.

مطلب مرتبط: اگر مدام تحت استرس هستید، به این مواد مغذی نیاز دارید

۲. چندین بار از خواب بیدار شده‌اید

به دلیل سر و صدای یا هر مشکل دیگری که از خواب بیدار شوید، حتی اگر ۸ ساعت هم در تخت بوده باشید، باز هم صبح احساس خستگی خواهید داشت. در واقع بیدار شدن‌های مکرر می‌تواند به اندازه نخوابیدن برای بدن مضر باشد! یک مطالعه نشان داده‌است که چنین خوابی می‌تواند دامنه توجه و خلق و خوی را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط: وجود این ۵ گیاه در خانه سبب می شود که راحت بخوابید

۳. بیش از حد خوابیده‌اید

طبیعی است که خواب کم باعث خستگی می‌شود اما آیا می‌دانستید خواب زیاد هم از دلایل خستگی است؟ مطابق با نشریه سلامت هاروارد شما باید بدانید که بدن‌تان چقدر خواب نیاز دارد و هرگونه تخطی از الگوی خواب مناسب بدن‌تان باعث بروز خستگی در تمام روز خواهد شد.

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که خوابیدن روی پهلوی چپ برای سلامتی خوب است

۴. نوشیدنی نامناسبی خورده‌اید

کافئین در طول روز شما را پرانرژی نگه می‌دارد اما می‌تواند خواب شب‌تان را مختل کند زیرا این ماده تا ساعت‌ها در بدن می‌ماند. بنابراین بکوشید از چندین ساعت قبل از خواب قهوه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین ننوشید.

مطلب مرتبط: از فلج خواب تا روشنگری؛ ۱۰ اتفاق عجیبی که در خواب رخ می دهد

۵. دچار بیماری هستید

این احتمال وجود  دارد که در حال بیمار شدن باشید. زمانی که سیستم ایمنی‌تان با یک مهاجم در حال مبارزه باشد تمام انرژی‌تان را نیاز دارد. به همین دلیل ممکن است خواب‌آلوده باشید.

مطلب مرتبط: تقویت سیستم ایمنی بدن؛ چه خوراکی هایی را باید خورد

۶. نور در اتاق‌تان وجود دارد

نور در محیط اطراف می‌تواند کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد. تمام چراغ‌ها را خاموش کنید، لپ تاپ را ببندید، تلویزیون را خاموش کنید و تلفن‌تان را کنار بگذارید تا نور به چشم‌تان نرسد.

مطلب مرتبط: ۸ درمان طبیعی بی خوابی (اینسومنیا)

۷. سندرم پای بی‌قرار دارید

سندرم پای بی‌قرار (RLS) اختلالی است که طی آن پاها به طور غیر ارادی در طول خواب حرکت می‌کنند. این اختلال می‌تواند مانع استراحت کافی بدن شود.

مطلب مرتبط: معجزه ماساژ پاها را قبل از خواب نادیده نگیرید

۸. دچار آپنه خواب هستید

هنگامی که دچار آپنه خواب باشید، لحظاتی تنفس‌تان در خواب متوقف می‌شود، روندی که طی آن چندین بار در طول شب برای نفس کشیدن بیدار می‌شوید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *