۷ ماده غذایی که هورمون گرسنگی (گرلین) را سرکوب می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۵, ۱۳۹۹

بدن کلید گرسنگی دارد و ما اینجاییم تا نحوه کنترل آن را به شما آموزش دهیم. همه چیز با کنترل هورمون‌های گرسنگی شروع می‌شود.

اولین هورمون گرلین است که هورمون “گرسنگی” نیز نامیده می‌شود. وقتی شکم‌تان خالی است یا فکر می‌کنید خالی است، گرلین ترشح می‌شود.

هورمون لپتین نیز مهار اشتها را بر عهده دارد و وقتی سیر می‌شوید به مغز علامت می‌دهد که دست از غذا خوردن بکشید.

محققان می‌گویند قدرت لپتین می‌تواند در بدن کاهش بیابد و در نتیجه کلید گرسنگی به طور طبیعی خاموش نمی‌شود و حتی در زمان سیری به خوردن ادامه می‌دهید. اینجاست که راهکارهای طبیعی برای کاهش گرلین پا به میدان می‌گذارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند که بدون احساس گرسنگی حجم غذای تان را کنترل کنید

در این نوشتار ۷ ماده غذایی می‌بینید که گرسنگی را خاموش می‌کنند. آنها هم تاثیر کوتاه‌مدت و هم تاثیر بلندمدت دارند.

۱. تخم مرغ

در تحقیقی که روی 21 مرد انجام شد، نیمی از آنها صبحانه شیرینی و نیمی از آنها تخم مرغ خوردند. نتایج نشان داد که گروه تخم‌مرغ سه ساعت بعد گرسنگی کمتری داشتند و طی 24 ساعت آینده کالری کمتری مصرف کردند!

مطلب مرتبط: اگر روزی یک تخم مرغ بخورید، این اتفاق برای بدن تان رخ می دهد

۲. جوی دوسر

جوی دوسر حاوی فیبر غیرمحلول است. در یک مطالعه کانادایی معلوم شد سطح هورمون گرنسگی یا گرلین در کسانی که در رژیم غذایی‌شان فیبر غیرمحلول بیشتری دارند، پایین‌تر است.

۳. کچالو (سیب‌زمینی) آب پز

مطابق با یک مطالعه کچالوی آب‌پز شده، سیرکننده‌ترین ماده‌ غذایی است. اگر کچالو پخته در آب را بعد از خنک شدن در یخچال بخورید، خواص سیرکننده آن بیشتر هم می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

۴. سیب قرمز

سیب قرمز سرشار از فیبر سرکوب‌کننده گرسنگی است. مطابق با یک مطالعه به ازای مصرف هر 10 گرم فیبر محلول در روز، چربی شکمی طی 5 سال 3.7 درصد کاهش می‌یابد.

۵. سرکه سیب

مطالعات نشان داده‌اند، اسید استیک موجود در سرکه سیب تخلیه معده را به تأخیر می اندازد و باعث آزاد شدن آهسته قند در جریان خون می‌شود.

مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

۶. مغزیات

ترکیب کاملی از فیبر، پروتئین و چربی موجود در مغزیات باعث احساس سیری می‌شود و در نتیجه کالری کمتری در طول روز می‌خورید. وقتی به دنبال مهار هورمون گرسنگی هستید، یک وعده ۵۰ عددی پسته را در نظر بگیرید که ۱۵۹ کالری دارد!

۷. حبوبات

براساس یک مرور مطالعاتی در سال 2017، حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود می‌توانند به طور مستقیم احساس سیری را افزایش دهند و در عین حال کمک‌تان می‌کنند که در باقی روز کالری کمتری دریافت کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند ساده و هوشمندانه کاهش وزن از گوشه و کنار جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *