اگر مدام تحت استرس هستید، به این مواد مغذی نیاز دارید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۵, ۱۳۹۹

در غالب مواقع، کسانی که استرس می‌گیرند به غذا و خوراکی‌ها به عنوان منبعی از آرامش روی می‌آورند، صرف نظر از این واقعیت که خوردن بدون فکر نه تنها کمکی به کاهش استرس نمی‌کند، بلکه سبب مشکل بزرگ‌تری چون اضافه وزن هم می‌شود.

در این نوشتار چند ماده غذایی می‌بینید که به کاهش استرس کمک می‌کنند. بنابراین دفعه بعد که دچار این مشکل شدید، به جای حمله به غذاهایی که دردی از شما دوا نمی‌کنند، سراغ این مواد غذایی بروید!

۱. شکلات تلخ

شکلات تلخ فواید شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد. سطح هورمون استرس (کورتیزول) در طرفداران شکلات تلخ پایین‌تر از کسانی است که این ماده غذایی را مصرف نمی‌کنند. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ “هورمون‌های حس خوب” را در مغز تقویت می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که به طور طبیعی هورمون استرس (کورتیزول) را کاهش بدهیم

۲. ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مثل سالمون غنی از امگا 3 هستند که باعث آرامش می‌شود. مصرف منظم امگا 3 می‌تواند تقریباً 20 درصد اضطراب و استرس را کاهش دهد! ماهی‌های چرب همچنین می‌توانند تولید کورتیزول را در بدن مهار کنند.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را در بدن کاهش می دهند

۳. جوی دوسر

در حالی که به طور گسترده‌ای شناخته‌شده که خوردن کربوهیدرات خلق و خو را بهبود می‌دهد، این روزها مردم از کربوهیدرات دوری می کنند. جوی دوسر یک ماده غذایی حاوی فیبر بالاست، که روحیه را به شدت بهبود می‌دهد و در عین حال ساعات زیادی شما را سیر نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: از کاهش اشتها تا افزایش انرژی؛ ۷ تاثیر شگفت انگیز نور بر خلق و خو

۴. سبزیجات برگدار

منیزیم ماده معدنی است که به مقدار فراوانی در بیشتر سبزیجات برگدار سبز وجود دارد. این ماده معدنی به عنوان ریلکس‌کننده عضلات و کاهش‌دهنده اضطراب شناخته شده‌است. برای این منظور پالک (اسفناج) را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، بدن تان از کمبود منیزیم رنج می برد

۵. مرکبات

دریافت ویتامین C پس از وقایع پراسترس زندگی به بهبودی کمک می‌کند. کسانی که ویتامین C کافی دریافت می‌کنند، سطح فشار خون و کورتیزول پایین‌تر  و کیفیت خواب بالاتری دارند.

۶. دمنوش

در حالی که انواع خاصی از چای، حاوی مقادیر متوسط کافئین هستند، مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چند فنجان دمنوش‌های گیاهی در کاهش استرس بسیار موثر هستند. برای این منظور می‌توانید، دمنوش بابونه، زردچوبه، ریحان مقدس یا نعناع فلفلی را امتحان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *