جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۷ راهکار علمی که کمک می‌کنند شادتر باشیم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

هزاران نکته و تکنیک علمی و روانشناختی وجود دارد که به شما کمک می‌کند احساس خوشبختی داشته باشید و یاد بگیرید روزهای‌تان را پر از طراوت شروع کنید. در این نوشتار با ۷ مورد از آنها آشنا می‌شویم!

۱. تشکر کردن را یاد بگیرید

چه اتفاقی می‌افتد: وقتی از شخصی یا حتی سرنوشت برای چیزی سپاسگزاریم، روی جنبه‌های مثبت زندگی تمرکز می‌کنیم. خاطرات خوشایند باعث تولید سروتونین در قشر سینگولیت قدامی می‌شوند. این روش اغلب برای درمان افسردگی استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته ناگفته از افسردگی که روانشناسان دوست دارند همه بدانند

۲. مشکلات را یکی یکی حل کنید

چه اتفاقی می‌افتد: مغز ما هرگز دست از جستجوی راه‌حل برای مشکلی که ما را نگران کرده، برنمی‌دارد. این حالت انرژی زیادی می‌گیرد، بنابراین هر وقت مغز خسته شود و مشکل حل نشود، احساس اضطراب داریم. از طرف دیگر، برای هر تصمیم موفقیت‌آمیزی، مغز ما با انتقال‌دهنده‌های عصبی که سیستم لیمبیک را آرام می‌کنند و سبب می‌شوند تا بار دیگر دنیا را زیبا ببینیم، به خود پاداش می‌دهد. بنابراین، واقعاً مفید است که هر بار فقط روی حل یک مشکل تمرکز کنید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۳. در مورد آنچه آزارتان می‌دهد، صحبت کنید

چه اتفاقی می‌افتد: فرآیند گذر بدون کلام از چیزی ناخوشایند و صحبت در مورد مشکل، شامل استفاده از قسمت‌های مختلف مغز است. در حالت دوم، احساسات منفی تأثیر کمتری روی سلامتی شما دارند. هر زمان که درباره آنها صحبت می‌کنید، مغز تولید سروتونین را تحریک می‌کند و حتی می‌تواند جنبه‌های مثبت آن وضعیت را بیابد.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی کند؛ ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

۴. لمس کنید و در آغوش بگیرید

چه اتفاقی می‌افتد: برای ما انسان‌ها تعامل اجتماعی واقعاً مهم است. انواع مختلف حمایت جسمی، به ویژه لمس و آغوش، می‌تواند حتی بهبودی پس از بیماری را تسریع کند. اگر تعامل لمسی از زندگی حذف شود، مغز فقدان آن را به گونه‌ای درک می‌کند که درد جسمی را درک می‌کند: همان مناطق مغزی در هر دو حالت فعال می‌شوند.

۵. یاد بگیرید، یاد بگیرید، و باز هم یاد بگیرید!

چه اتفاقی می‌افتد: برای مغز، کسب دانش جدید به معنای سازگاری دائمی با یک محیط در حال تغییر است. با استفاده از این فرآیند، مغز ما رشد می‌کند، و به تلاش خود برای جذب و پردازش اطلاعات تازه با دوپامین، هورمون شادی، پاداش می دهد.

مطلب مرتب: هورمون های احساس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

۶. ورزش کنید

 چه اتفاقی می‌افتد: فعالیت بدنی فشاری روی بدن است. به محض پایان فشار، بدن پاداش می‌گیرد: اندورفین توسط غده هیپوفیز آزاد می‌شود. این اثر مانند مخدر باعث کاهش درد و بهبود روحیه می‌شود. برای رسیدن به این نتیجه حتی یک پیاده روی معمولی هم می‌تواند معجزه کند!

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۷. خواب کافی

چه اتفاقی می‌افتد: در حالی که در تاریکی می‌خوابیم، بدن هورمون ملاتونین ترشح می‌کند. این هورمون باعث کند شدن تمام فرایندهای بدن می‌شود و به افزایش سطح سروتونین در هیپوتالاموس کمک می‌کند. اگر مغز تغییر نور را تشخیص دهد، هورمون استرس ترشح می‌شود که بدن به سرعت بیدار شود. بنابراین، مهم است که 6-8 ساعت در روز و در محیط تاریک بخوابید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان