جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دبیرکل سازمان ملل خواهان کاهش بی قید و شرط خشونت ها در افغانستان شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت افغانستان و طالبان خواست که خشونت را کاهش داده و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند.

در آخرین گزارش فصلی که امروز شنبه منتشر شد، گوترش گفت كه با وجود آتش بس های دو عید، خشونت ها در افغانستان ادامه دارد.

وی گفت: “علی رغم دوره های کوتاه مدت در دو آتش بس عید سطح خشونت در افغانستان بسیار بالاست، و عواقب ویرانگر را برای همه افغان ها به همراه دارد.”

او خاطر نشان ساخت: “من از همه طرف ها می خواهم که فوراً و بدون پیش شرط خشونت را کاهش دهند. این امر برای محافظت از زندگی و معیشت افغان ضروری است.”

دبیرکل سازمان ملل گفت که آتش بس برای مبارزه علیه ویروس کرونا نیز مهم است.

وی ابراز کرد: “مهمتر از همه، کاهش خشونت فضای بسیار مورد نیاز را برای مذاکرات صلح ایجاد می کند، و طرفین درگیر را قادر می سازند تا به تدریج به یکدیگر اعتماد کنند و به مردم افغانستان اطمینان می دهد که با آغاز سفر طولانی افغانستان، منافع آنها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.”

گوترش همچنین از دولت افغانستان و طالبان خواست تا با “روحیه تعهد و سازش” به مذاکرات بین الفغانی نزدیک شوند.

وی بیان کرد که “این روند سریع یا آسان نخواهد بود. موضوعات مورد بحث پیچیده است. تعیین محتوای و ماهیت مذاکرات بر عهده خود افغان ها است. “

وی اظهار داشته كه اهمیت مذاكره در این است كه در نهایت باید به توافق صلحی منجر شود كه “تعهدات كشور در قبال معیارهای بین المللی حقوق بشر را مراعات كند، به صلح و امنیت در منطقه كمك كند و به پناهندگان و آوارگان افغان اجازه دهد تا به خانه های خود برگردند.”

دبیرکل سازمان ملل گفت که “یک روند صلح فراگیر که در آن زنان، جوانان و قربانیان جنگ به طور معنی داری نمایندگی کنند، بهترین امید را برای یک راه حل پایدار ارائه می دهد.”

وی همچنین بر خواسته های زنان افغان برای شرکت فعال در تمام سطوح روند صلح تاکید کرد.

گوترش گفت: “من انتظار دارم تعداد قابل توجهی از زنان به شورای عالی صلح منصوب شوند، از جمله در سمت های ارشد و من به همین ترتیب از طالبان می خواهم كه زنان را در تیم مذاكره كننده خود قرار دهند.”

وی همچنین استفاده از درگیری های غیرمستقیم در مناطق غیرنظامی و استفاده از مواد منفجره دست ساز را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به قتل عام و حمله بر مدافعان حقوق بشر، کارمندان رسانه و فعالان گفت: “آنها نباید هدف قرار بگیرند.”

وی همچنین از دولت خواست تا اطمینان حاصل کند که عاملان این امر محاکمه می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان