جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

داروی ضدویروسی برای درمان گربه ها می تواند علیه کرونا هم اثربخش باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

طبق مطالعه‌ای که ممکن است منجر به توسعه داروهای جدید برای درمان کووید-۱۹ شود، نوعی داروی مورد استفاده در درمان یک بیماری ویروسی کشنده در گربه‌ها ممکن است به عنوان درمانی برای انسان در برابر کرونا ویروس جدید مؤثر باشد. طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال Nature Communications، این دارو در مهار تکثیر ویروسی در سلول‌های آزمایشگاهی آلوده به کرونا ویروس جدید موثر بوده‌است.

جوآن لمیوکس، استاد بیوشیمی در دانشگاه آلبرتا، می‌گوید: “این دارو به احتمال زیاد در انسان هم موثر است، بنابراین ما تصور می‌کنیم که یک درمان ضد ویروسی موثر برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹  باشد.”

دانشمندان خاطرنشان کردند که این دارو در توانایی تکثیر ویروس تداخل ایجاد می‌کند و ممکن است به پایان عفونت کمک کند.

به گفته آنها، این دارو مهارکننده برخی از مولکول‌های پروتئاز بدن است که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش اساسی دارند و از اهداف اصلی داروهای درمان همه چیز هستند از از فشار خون بالا گرفته تا سرطان و HIV.

به گفته دانشمندان، این دارو برای اولین بار به دنبال بیماری همه‌گیر SARS  مورد بررسی قرار گرفت.

آنها می‌گویند که قصد دارند تغییرات مختلف را در این دارو آزمایش کنند تا درمان بهتری برای کرونا توسعه بیابد.

اما طبق گفته لمیوکس، داروی فعلی به اندازه کافی توانایی ضد ویروسی علیه کرونا ویروس جدید را نشان می‌دهد و می‌توانیم بلافاصله وارد آزمایشات بالینی شویم.

او ادامه می‌دهد: “به طور معمول هر دارویی برای ورود به مرحله آزمایشات بالینی، باید در آزمایشگاه تأیید شود و سپس در مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار بگیرد. اما از آنجایی که این دارو قبلاً برای درمان گربه‌های مبتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته‌است، و موثر بوده‌است، در حال حاضر آن مراحل را پشت سر گذاشته است و بنابراین می‌توانیم به جلو حرکت کنیم. “

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان