جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

درمان خانگی دندان درد: ۷ درمان طبیعی که درد دندان را از بین ببرید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

درد دندان را همه ما حداقل یک بار در طول زندگی تجربه می‌کنیم. برای شرایطی که دسترسی به داکتر ندارید و می‌خواهید موقتا درد دندان را تسکین دهید، می‌توانید از درمان‌های قیدشده در این نوشتار استفاده کنید. البته یادتان باشد، زنان باردار یا افرادی که بیماری خاص دارند، قبل از استفاده از هرگونه درمان طبیعی باید با پزشک مشورت کنند.

۱. آب نمک

آب نمک یک ضدعفونی‌کننده طبیعی و یک درمان آسان و موثر برای دندان درد است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نصف قاشق غذاخوری نمک را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. این محلول تورم اطراف دندان را رفع می‌کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی؛ ۹ روش مفید برای درمان سردرد

۲. هیدروژن پراکسید

 هیدروژن پراکسید نوعی ضد درد است. این ماده نه تنها می‌تواند پلاک را کاهش دهد بلکه خونریزی لثه‌ها را نیز بهبود می‌دهد. پراکسید هیدروژن 3٪ را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و ترکیب را به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

۳. روغن میخک

میخک قرن‌هاست که برای درد دندان استفاده می‌شود زیرا اوژنول دارد که نوعی ضدعفونی‌کننده طبیعی است. می‌توانید مقدار کمی پودر میخک روی دندان بریزید یا میخک را کمی بجوید تا عصاره آن آزاد شود. همچنین، می‌توانید مقدار بسیار کمی روغن میخک (حدود 2 قطره) را روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید تا درد فروکش کند.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار که یک لبخند زیبای هالیوودی داشته باشید

۴. کمپرس سرد

کمپرس سرد برای هر نوع دردی که تجربه می‌کنید موثر است. از کیسه سرمایشی استفاده کنید یا یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را لای یک پارچه نازک بپیچانید. کمپرس را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه دچار درد قرار دهید تا اعصاب بی‌حس شوند و التهاب و تورم هم کاهش بیابد.

۵. سیر

 سیر باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و توانایی تسکین درد را دارد. بهترین روش برای استفاده از سیر این است که یا خمیری از آن تهیه کنید و روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید یا آن را آهسته بجوید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش عالی درمان خانگی ریزش مو

۶. عصاره وانیل

عصاره وانیل حاوی الکل است که می‌تواند درد را بی‌حس کند. مقدار کمی عصاره وانیل را چند بار در روز آن را مستقیماً روی منطقه آسیب دیده بمالید.

۷. آویشن

آویشن خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارد و می‌تواند به درمان دندان درد کمک کند. چند قطره روغن معطر آویشن و چند قطره آب را روی یک تکه پنبه بزنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

همچنین می‌توانید یک قطره روغن آویشن را به یک لیوان کوچک آب اضافه کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان