۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود!

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲, ۱۳۹۹

چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی در سال‌های اخیر پرطرفدار شده‌اند. و البته این محبوبیت بی‌دلیل هم نیست: دمنوش‌ها در مبارزه با سرطان، بیماری‌ قلبی و دیابت مؤثر هستند. نکته مثبت دیگر اینکه، کافئین کمتری نسبت به چای یا قهوه دارند. بنابراین، بد نیست مدتی را به نوشیدن آنها بپردازید. بدن‌تان قطعا از شما سپاسگزار خواهد بود.

1- چای آویشن

 چای گیاهی آویشن می‌تواند برای چندین مشکل راه‌حل باشد. چای آویشن که به خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌اش معروف است، می‌تواند به شما در مقابله با مشکلاتی از جمله چاقی، بی خوابی، تب، سرماخوردگی و سرفه، فشار عضلانی و حتی گرفتگی‌های قاعدگی کمک کند. زیرا این چای سرشار از ویتامین‌های C، A ، مس، آهن، منگنز، پتاسیم و فسفر است.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی که درد قاعدگی را افزایش می دهند

2- چای گیاهی بابونه

بابونه به معنای واقعی کلمه آرامبخش است. با نوشیدن فقط یک فنجان از این چای گیاهی قبل از خواب با تمام مشکلات مربوط به خواب خداحافظی کنید. به علاوه، بابونه برای بهبود هضم، سرماخوردگی و سرفه و حتی برای التهابات خفیف دهان نیز توصیه می‌شود.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سوء هاضمه؛ ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

۳- چای اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر به مشکلات تنفسی، درمان تب و همچنین زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک می‌کند.

بهترین زمان برای نوشیدن چای گیاهی اسطوخودوس قبل از خواب است زیرا اثر تسکین‌دهنده روی بدن دارد.

۴- چای گیاهی بادرنجبویه

این گیاه را می‌توانید در آشپزخانه پرورش بدهید. بادرنجبویه دارای خواصی است که به سرکوب مشکلات زمستان و سرما کمک می‌کند. همچنین دادن چای آن به کودکان توصیه شده‌است زیرا به دلیل خاصیت آرامش‌بخش، کابوس را دور نگه می‌دارد.

۵- چای زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص گوارشی شناخته شده‌است. چای زنجبیل در مهار حالت تهوع، استفراغ و ناراحتی معده مفید است. این چای گیاهی معمولاً در فصل زمستان برای جلوگیری از آنفولانزا توصیه می‌شود.

مطلب مرتبط: درمان فوری نفخ؛ با این ۵ چای گاز معده را به راحتی از بین ببرید

6- چای رزهیپ

چای گیاهی رزهیپ منبع بسیار غنی ویتامین C و دارای خاصیت سم زدایی عالی است. این گیاه توانایی مبارزه با التهاب را دارد و به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک می‌کند تا از شر چربی شکم خلاص شوند. به علاوه، این چای می‌تواند به شما در مبارزه با پیری پوست هم کمک کند.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای پیری را به تاخیر بیندازید

۷- چای گیاهی هل

 نوشیدن چای هل برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. این چای گیاهی همچنین، به حفظ گردش خون مناسب و سلامت قلب، مبارزه با بوی بد دهان و دور نگه داشتن مشکلات دهان و دندان نیز کمک می‌کند. چای هل درخشش خاصی به پوست شما می‌بخشد و می‌تواند به عنوان نوشیدنی سم زدا نیز استفاده شود.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۸- چای قاصدک

چای قاصدک با افزایش ادرار، سیستم بدن را پاک می‌کند. این چای گیاهی فشار خون را کاهش می‌دهد، بینایی را بهبود می‌بخشد، برای درمان کمبود آهن شناخته شده‌است و به دلیل بهبود عملکرد کبد معروف است. کسانی که از ورم مفاصل رنج می برند نیز این چای را می‌نوشند زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *