جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت معارف در ۶ ماه ۲۶ میلیون افغانی قرضه برای معلمان سه ولایت پرداخته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت معارف اعلام کرده است که در جریان ۶ ماه اول سال مالی جاری ۲۶ میلیون افغانی برای معلمان در ولایت‌های کابل، هرات و ننگرهار پرداخته است.

وزارت معارف امروز پنجشنبه (۳۰اسد) با نشر خبرنامه گفته است که در جریان ۶ ماه اول سال مالی ۱۳۹۹ برای یک هزار ۲۹۵ معلم شامل ۴۶۱ معلم زن در شهر کابل و ولایت‌های کابل هرات و ننگرهار به ارزش ۲۶ میلیون و ۷۶ هزار افغانی از طریق صندوق قرضه برای معلم، قرضه پرداخت کرده است.

این وزارت افزوده که قرضه‌های پرداخت شده برای معلمان، در اقساط سالانه بدون اخذ مفاد از معاش آنان وضع شده و پول آن دوباره به صندوق قرضه وزارت معراف واریز می شود.

صندوق قرضه برای معلمان

براساس معلومات وزارت معارف صندوق قرضه معلمان در سال ۱۳۹۷ برای رفع نیازمندی‌های کوچک مالی معلمان ایجاد و لایحه این صندوق درسال ۱۳۹۹ تجدید شده که با تجدید لایحه صندوق پرداخت قرضه برای معلم، مقدار قرضه‌های بدون مفاد سالانه افزایش یافته است.

به گفته وزارت معارف بر اساس لایحه جدید این صندوق معلمان باتوجه به میعاد خدمت در معارف، از ۱۲ الی ۲۴ هزار افغانی در اقساط سالانه قرضه دریافت می کنند.

این وزارت خاطرنشان کرده که این صندوق در حال‌حاضر در شهر و ولایت کابل و ولایت‌های هرات و ننگرهار فعال است و نیز قرار است در سال جاری در ولایت‌های بلخ، قندهار، خوست و بدخشان نیز فعال شود.

براساس معلومات وزارت معارف وجوه مالی موجود در صندوق معلم به بیش از ۱۶۲ میلیون و ۲۹ هزار افغانی می‌رسد که در نتیجه مساعدت رییس جمهور، مساعدت وزارت معارف از بودجه عادی سال ۱۳۹۸ این وزارت، عواید گمرکات، مساعدت از سفریه حجاح در سال ۱۳۹۷، مساعدت معاشات یک ماهه شماری از وزرا و معینان ادارات دولتی و بودجه قبلی موجود در صندوق بدست آمده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان