۸ نشانه که بدن تان از شما کمک می خواهد!

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲۹, ۱۳۹۹

بدن ما مکانیسم کاملی است که در آن به طور همزمان چندین اتفاق رخ می‌دهد. و گاهی اوقات علائمی برای ما می‌فرستد بدین معنا که به کمک نیاز دارد و در صورت نادیده گرفتن آنها، ممکن است دچار مشکلات جدی شویم.

۱. بی خوابی، تحریک‌پذیری و گرفتگی پا

 اگر این علائم را داشته باشید، بدن شما به منیزیم و پتاسیم احتیاج دارد. برای پر کردن این عناصر حیاتی، بامجان رومی (گوجه فرنگی)، مالته (پرتقال)، موز و پالک (اسفناج) را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

۲. پوست خشک

 خشکی پوست ممکن است نشانه کمبود ویتامین E باشد، بنابراین باید سبزیجات، روغن، مغزیات و ماهی بیشتری میل کنید.

مطلب مرتبط: رژیم مخصوص پوست خشک؛ ۱۰ بهترین ماده خوراکی که رطوبت را به پوست برمی گرداند

۳. میل زیاد به خوردن شیرینی‌ها

 اگر به طور ناگهانی تمایل شدید به خوردن چیزی شیرین احساس کردید، ممکن است استرس، افسردگی یا فرسودگی بدن عامل آن باشد. بدن شما گلوکز می‌خواهد. اما برای جلوگیری از افزایش وزن بهتر است مقداری شکلات تلخ یا عسل بخورید.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی کند؛ ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

۴. میل به خوردن یخ

 میل به خوردن یخ می‌تواند دلیل کم خونی – فقر آهن – باشد. بهترین منابع آهن گوشت و تخم مرغ هستند. با این حال، اگر میل به خوردن یخ و در عین حال کمبود انرژی دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۵. خونریزی لثه

 خونریزی ناگهانی یا مداوم لثه‌ها هنگام مسواک زدن، علامت کمبود ویتامین C است. محصولات زیر را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید: مرکبات، پالک، فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز، بادمجان رومی و کلم بروکلی.

۶. ناخن و موهای شکننده

بدن‌تان می‌خواهد به شما بگوید که فاقد ویتامین B است. شیر بیشتری بنوشید و سمارق (قارچ) و دیگر خوراکی‌های حاوی ویتامین B را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۷. حلقه دور عنبیه

 چنین حلقه‌هایی ممکن است در افراد بالای 50 سال ظاهر شود و طبیعی است. با این حال، اگر سن‌تان پایین‌تر باشد، این حلقه‌ها نشانه‌ای از کلسترول بالا هستند. حتما باید در این مورد با پزشک مشورت کنید.

۸. افزایش میل به خوراکی‌های شور

بیشتر مواد معدنی دارای ترکیبات شور هستند. بنابراین، هنگامی که میل به خوراکی‌های شور دارید، اغلب نشانه‌ای از نیاز به مواد معدنی است. همچنین، ولع خوردن غذاهای شور می‌تواند نشانه‌ای از التهاب یا عفونت در جایی از بدن باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *