۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

حتی اگر اعتماد به نفس ندارید، داشتن برخی شیوه‌های زبان بدن می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس‌تان شود. در این نوشتار ۱۰ نکته برای افزایش اعتماد به نفس از طریق زبان بدن گردآوری شده‌است.

۱. ارتباط چشمی برقرار کنید. با حفظ تماس چشمی در تعاملات اجتماعی با اعتماد به نفس ظاهر می‌شوید. تماس چشمی با دیگران نشان می‌دهد که شما علاقمند و راحت هستید. حدود 60٪ از زمان گفتگو را به چشم شخص مقابل نگاه کنید.

مطلب مرتبط: ۹ ترفند روانشناسی که به راحتی همه را جذب خود کنید

۲. بدن‌تان را کمی رو به جلو متمایل کنید. این زبان بدن نشانگر علاقه و توجه است. هرچند در صورت داشتن اضطراب اجتماعی، احتمالا وسوسه می‌شوید که از مخاطب‌تان فاصله بگیرید، اما این کار عدم تمایل یا علاقه را منتقل می‌کند.

۳. زبان بدن، اعتماد به نفس: صاف بایستید! افرادی که اضطراب اجتماعی دارند معمولا می‌کوشند فضای کمتری را بگیرند و بدن‌شان را جمع کنند. به جای این حالت، پشت‌تان را صاف کنید، شانه‌ها را از گوش‌های‌تان دور کنید و پاها را روی هم نیندازید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می‌دهند

۴. سرتان را بالا بگیرید. آیا سرتان همیشه پایین است؟ به جای این کار همیشه سرتان را بالا بگیرید و رو به جلو نگاه کنید. ممکن است در ابتدا برای‌تان غیرطبیعی به نظر برسد، اما سرانجام، به این زبان بدن حاکی از اعتماد به نفس عادت می‌کنید.

۵. بیش از حد تکان نخورید. تکان خوردن نشانه بارز اضطراب و عصبی بودن است. با حداقل نگه داشتن حرکات‌تان، با اعتماد به نفس بالاتری ظاهر می‌شوید. حرکات عصبی سبب می‌شود که توجه به حرف‌های‌تان برای دیگران دشوار باشد.

۶. دست‌تان را داخل جیب نگذارید. گرچه در زمان اضطراب دست در جیب گذاشتن خیلی وسوسه‌انگیز است، اما انجام این کار باعث می‌شود مضطرب‌تر و با اعتماد به نفس کم‌تر دیده شوید.

۷. حرکات خود را آهسته کنید. حرکات سریع باعث می‌شود مضطرب‌تر به نظر برسید. آهسته شوید و ببینید که چقدر احساس اطمینان بیشتری خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ۱۴ ترفند روانشناسی که به راحتی ذهن آدم ها را بخوانید

۸. قدم‌های بزرگتری بردارید. در حین اینکه کندتر می‌شوید، هنگام راه رفتن قدم‌های بزرگ‌تری بردارید. افراد با اعتماد به نفس قدم‌های بزرگتری برداشته و با اقتدار راه می‌روند. انجام این کار باعث می‌شود اضطراب کمتری داشته باشید.

۹. دست‌های‌تان را کنترل کنید. مراقب لمس صورت یا گردن‌تان باشید. هر دوی این کارها نشانه‌ای از اضطراب، عصبی بودن یا ترس هستند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه تقویت اعتماد به نفس که برای موفقیت های بزرگ الزامی است

۱۰. زبان بدن، اعتماد به نفس: محکم دست بدهید. لرزش دست یا شل دست دادن نشانه بارز عدم اعتماد به نفس است، بنابراین دقت کنید که هنگام سلام کردن محکم دست بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *