جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۲ دلیل که باهوش تر از آنچه تصور می کنید، هستید

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

آیا در مورد سطح هوش‌تان تردید دارید؟ در این نوشتار دلایلی می‌بینید که نشان می‌دهند، اشتباه می‌کنید!

۱. درس موسیقی گرفته‌اید

مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهند که یادگیری یک ساز موسیقی به پیشرفت کودک کمک می‌کند. یکی از این مطالعات ادعا می‌کند که فقط یک ماه درس موسیقی می‌تواند به کودکان 4- تا 6 ساله کمک کند تا نمره آزمون خود را به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند. اگر درکودکی سازی را یاد گرفته‌اید، حالا قدرت تفکر بالایی دارید!

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که کودک تان بسیار باهوش است

۲. بزرگ‌ترین فرزند خانواده‌اید

یک تحقیق جالب نشان داده‌است بچه‌های بزرگتر خانواده، نسبت به برادران و خواهران کوچکترشان، از مزایای نسبتاً بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل موفقیت بیشتری نسبت به فرزندان کوچک‌تر خانواده دارند.

مطلب مرتبط: اینکه فرزند چندم خانواده هستید، روی شخصیت تان تاثیر دارد

۳. لاغر هستید

یک تحقیق در سال ۲۰۰۶ نشان داد که هرچه خط کمر بزرگ‌تر باشد، توانایی شناختی پایین‌تر است. براساس سایر تحقیقات انجام شده، کودکان 11 ساله که نمرات ضعیفی می‌گیرند، از 40 سالگی در معرض چاقی هستند.

۴. شیر مادرتان را خورده‌اید

دانشمندان بریتانیا و نیوزلند حدود 3000 کودک را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، در تست‌های هوش (IQ) 7 امتیاز بیشتر می‌گیرند.

مطلب مرتبط: ۹ عضو بدن که میزان هوش شما را نشان می دهند

۵. از کودکی عاشق خواندن هستید

آیا از کودکی کتاب می‌خوانید؟ در این صورت هوش بالاتری هم دارید. در طول یک تحقیق، 2 هزار جفت دوقلو مورد بررسی قرار گرفتند و معلوم شد کودکانی که خواندن را زودتر یاد گرفته‌اند، در آزمون‌های بعدی در طول زندگی نیز امتیاز بالاتری به دست می‌آوردند.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۶. چپ دست هستید

داده‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند تعداد زیادی چپ دست در میان مجرمان وجود دارد. کارشناسان هنوز توضیحی در مورد این پدیده ندارند. از طرف دیگر، آخرین تحقیقات نشان می‌دهند که افراد چپ دست در تفکر واگرا بهتر هستند – روشی برای تفکر خلاقانه که برای حل مشکلات و وظایف به کار می‌رود.

مطلب مرتبط: ۱۲ مشکلی که فقط چپ دست ها درک می کنند

۷. اغلب نگران هستید

مطالعات زیادی نشان می‌دهند که افرادی که غالباً نگران هستند، نسبت به بقیه باهوش‌ترند. شاید به این دلیل که آنها همیشه درمورد عواقب احتمالی کارهایشان فکر می‌کنند و می‌کوشند که همه چیز به بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

۸. قد بلند هستید

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه پرینستون نشان داد که کودکان قد بلند بهتر از همسالان خود درس می‌خوانند و وقتی به بزرگسالی می‌رسند درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که کودکی بسیار خلاق دارید

۹. شوخ‌طبع هستید

معلوم شده‌است که شوخ‌طبعی و هوش بالا به هم مرتبط هستند. در یک تحقیق، حدود 400 دانش آموز تست هوش دادند و بعد مجبور شدند برای صحنه‌هایی از یک انیمیشن، زیرنویس بنویسند. می‌توانید حدس بزنید که زیرویس کدام یک خنده‌دارتر بود؟

۱۰. می‌کوشید بدون نقص باشید

افراد باهوش معمولاً کمال‌گرا هستند. آنها هرگز از نحوه کارها راضی نیستند. اگر اهل ورزش باشند، می‌کوشند بهترین بازیکن تیم باشند. و اگر از ظاهر خود ناراضی نباشند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که به بهترین حالت به نظر برسند. زندگی آنها مدام در حال پیشرفت است.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه که خلاقیت درون‌تان را کشف کنید

۱۱. یک جغد شب واقعی هستید

شاید خنده‌دار باشد اما معلوم شده آدم‌هایی که عموماً شب‌بیداری دارند، هوش بالاتری دارند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که آدم‌های شب‌زنده دار به دنبال بهبود توانایی‌ها‌شان هستند.

۱۲. دست خط‌تان کثیف و به هم ریخته است

تحقیقاتی نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند برای افرادی که ماهیت خلاق دارند بی‌نظمی نوعی “سوخت” است. دست خط بد نیز یکی از نشانه‌های شخصیت خلاق است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان