جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سم زدایی کبد: با این ۷ ماده غذایی کبدتان را پاکسازی کنید

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

اگر در طول روز به شدت خسته می‌شوید یا با مشکلات روده و دستگاه گوارش دست و پنجه نرم می‌کنید، این احتمال وجود دارد که فشار زیادی روی کبدتان است. بین تمام اعضای بدن، کبد یکی از مهم‌ترین‌هاست و طیف گسترده ای از عملکردها را دارد از جمله از بین بردن سموم از خون، فعال کردن آنزیم‌ها، تنظیم چربی، پروتئین و کربوهیدرات موجود در خون و بسیاری دیگر. در اصل، بدون کبد بدن ما با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. کبد به لطف این مکانیسم ثابت با فشار زیادی روبرو می‌شود، به همین دلیل در صورت عدم مراقبت صحیح به راحتی آسیب می‌بیند.

هرچند کبد معمولا خود را پاکسازی می‌کند، اما یکی از راه‌های بهبود سلامتی کبد و پاکسازی آن داشتن رژیم غذایی مناسب است. غذاهایی که انتخاب می‌کنید، عملکرد کبد شما را مشخص می‌کند. و خبر خوب اینکه برخی از غذاها به عنوان محرک فرآیند سم‌زدایی عمل می‌کنند و در نتیجه از فشار روی کبد کم می‌کنند.

در این نوشتار با ۷ ماده خوراکی که کبد را سم زدایی می‌کنند، آشنا می‌شویم.

مطلب مرتبط: ۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبد که هشداری برای مراجعه به پزشک هستند

1.سم زدایی کبد؛ سیر

سیر حاوی ترکیبات گوگردی خاصی است که برای حمایت از کبد و فعال کردن آنزیم‌های کبدی که وظیفه‌شان برطرف کردن سموم است، ضرورت دارند. این ماده خوراکی سلنیوم هم دارد، ماده معدنی مهمی که در روند سم زدایی موثر است.

۲- سبزیجات برگدار سبز

هرچه سبزتر، بهتر! کبد شما عاشق سبزیجات برگدار تلخ و سبز مانند پالک (اسفناج) است که حاوی ترکیبات مختلف سم‌زدا هستند. در حقیقت، آنها به تحریک جریان صفرای کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۳- غذاهای سرشار از فیبر

افزودن غذاهای سرشار از فیبر مانند سیب، زردک (هویج)، گل کلم، چغندر، سبزیجات برگدار سبز روند دفع و از بین بردن سموم را تسریع و در عین حال از دستگاه گوارش نیز پشتیبانی می‌کنند.

۴- سم زدایی کبد؛ چای سبز

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی است که به عنوان کاتچین شناخته شده‌اند، ترکیباتی که به عملکرد کبد کمک می‌کنند و تجمع چربی کبد را از بین می‌برند. بنابراین هر روز 2-3 فنجان چای سبز بنوشید سلامت کبدتان تضمین شود.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز؛ سالم ترین نوشیدنی جهان

۵- زردچوبه

زردچوبه یکی از قدرتمندترین ادویه‌هاست که با محافظت از کبد در برابر آسیب و بازسازی سلول‌های سالم کبد به حفظ سلامت این ارگان کمک می‌کند.

۶- سم زدایی کبد؛ مرکبات

مرکبات مانند لیمو، گریپ فروت، مالته (پرتقال) و غیره سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به عنوان پاک‌کننده‌های قدرتمند کبد شناخته شده‌اند. آنها همچنین تولید آنزیم‌های سم زدایی کبد را تقویت می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه که کبد سمی دارید

۷- چهارمغز (گردو)

چهارمغز منبع غنی اسید آمینه معروف به آرژینین است که از پاکسازی کبد حمایت می‌کند. این ماده خوراکی همچنین سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا3 است که از سم زدایی کبد حمایت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان