برخورد فزیکی با نماینده مجلس در لویه جرگه؛ هیئت اداری مجلس باقر کاظمی و یک موظف امنیتی جرگه را به دادستانی معرفی کرد

توسطفریدون حسنی

مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در ادامه جنجال ها و اعتراضات از برخورد فزیکی موظف امنیتی جرگه با بلقیس روشن عضو هیئت اداری مجلس نمایندگان در نشست ویژه یک موظف امنیتی جرگه مشورتی صلح را به دلیل برخورد فزیکی و باقر کاظمی را به دلیل آنچه که اظهارات غیر مسوولانه علیه مجلس خوانده سبکدوش و به دادستانی معرفی کرده است.

دفتر مطبوعاتی میررحمان رحمانی رییس مجلس با نشر اعلامیه گفته است در نشست ویژه هیئت اداری مجلس در مورد برخورد فزیکی موظف امنیتی لویه جرگه با بلقیس روشن، ضیاالحق امرخیل وزیر دولت در امور پارلمانی را فرا خوانده اند.

در این جلسه، هیئت اداری مجلس از حکومت خواسته تا جلو تکرار چنین موارد توسط موظفین حکومتی علیه اعضای مجلس را بگیرند.

در اعلامیه آمده است که در اخیر این نشست رییس مجلس تاکید کرد تا عبدالله عبدالله، رییس جرگه مشورتی صلح در روز اخیر نشست این جرگه از بلقیس روشن معذرت خواهی کند.

برخورد فزیکی با نماینده مجلس در جرگه مشورتی صلح

در نخستین روز برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح بلقیس روشن پس از آن مورد برخورد فزیکی مسوولین امنیتی در لویه جرگه قرار گرفت که با شعار «باج دهی به طالبان وحشی خیانت ملی است » در جریان سخنرانی رییس جمهور غنی اعتراض کرد.

این برخورد با واکنش های گسترده همراه شده و روز گذشته نیز شماری از شهروندان کابل با حمایت از بلقیس روشن دست به تظاهرات زدند.

به دنبال این موضوع کمیسیون برگزاری لویه جرگه با نشر اعلامیه گفته است: «این کمیسیون از رخداد زشت مذکور با خانم روشن و در صورتی که برخورد دیگری هم واقع شده باشد، اظهار تأسف دارد و در قبال آن معذرت می‌خواهد».

در کنار آن عبدالله عبدالله در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون ملی معذرت خواهی کرد اما این جنجال همچنان پا برجاست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *