۵ بزرگ ترین انفجاری که در کره زمین رخ داده است

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۷, ۱۳۹۹

انفجارها خواه طبیعی و خواه غیرطبیعی همیشه موجب ترس و وحشت انسان‌ها بوده‌اند. در این نوشتار با ۵ بدترین انفجاری که تا کنون در جهان رخ داده‌است آشنا می‌شویم.

۱. انفجار تگزاس

انفجار اخیر در بیروت اولین انفجار از نوع خود نبود. در سال ۱۹۴۷ یک کشتی باری که در تگزاس سیتی لنگر انداخته بود نیز در حادثه‌ای شبیه به حادثه بیروت منفجر شد. انفجار این کشتی که حاوی ۲۳۰۰ تن نیترات آمونیوم بود واکنشی زنجیروار ایجاد کرد به طوری که حتی کشتی دیگری که حاوی ۱۰۰۰ تن نیترات آمونیوم و در همان نزدیکی‌ها قرار داشت، منفجر شد. طی این حادثه ۶۰۰ نفر کشته و ۳۵۰۰ نفر زخمی شدند.

۲. انفجار هالیفاکس

یکی از بزرگ‌ترین انفجارهای جهان سال  ۱۹۱۷ در هلیفاکس کانادا رخ داد؛ یک کشتی باری فرانسوی که حاوی مواد منفجره برای جنگ جهانی اول بود با یک کشتی بلژیکی در هالیفاکس برخورد کرد و منفجر شد. در اثر این انفجار ۲۰۰۰ تن کشته و ۹۰۰۰ تن زخمی شدند.

۳. انفجار چرنوبیل

انفجار یا فاجعه چرنوبیل یک حادثه هسته‌ای بود که در سال ۱۹۸۶ در چرنوبیلِ اوکراین رخ داد. این حادثه به لحاظ تلفات بدترین حادثه هسته‌ای در طول تاریخ محسوب می‌شود چرا که تلفات بلند مدت داشته‌است. در اثر فاجعه چرنوبیل حدود ۵ میلیون نفر آسیب دیدند، و حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در بلاروس، اوکراین و  روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند. بدتر اینکه، فاجعه چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت تاثیر قرار داد.

۴. انفجار تونگوسکا

این انفجار سال ۱۹۰۸ نزدیک رود پودکامنایا تونگوسکا رخ داد. در این انفجار مهیب که هنوز هم علت آن موضوع بحث است، ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های سیبری از بین رفت! گفته می‌شود که علت این حادثه، انفجار یک سنگ آسمانی در ۵ تا ۱۰ کیلومتری زمین بوده‌است.

۵. انفجار کوه تامبورا

انفجار کوه تامبورا در کشور اندونزی و در سال ۱۸۱۵ یک فووان آتشفشانی بود که در اثر آن ۷۱هزار تن کشته شدند! در اثر این انفجار مقادیر زیادی از گازهای غیرعادی وارد جو زمین شده و موجب تغییرات شدید در آب و هوای زمین، قحطی و کشتار مردم شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *