۳ فاکتور غیرخوراکی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

از زمان شیوع کرونا ویروس، افزایش قابل‌توجهی در فروش “محصولات تقویت‌کننده سیستم ایمنی” از جمله قرص ویتامین C و مکمل‌های روی رخ داده‌است. با این حال، چیزی که ما نمی‌دانیم این است که کار سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان فقط با یک قرص قدرت آن را افزایش داد.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که دچار کمبود روی هستید

۳ فاکتور غیرخوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

۱. تقویت سیستم ایمنی؛ اصلاح چرخه خواب

شاید این مورد آشکارترین توصیه به نظر برسد، اما بسیاری از اما نقش خواب کافی را در غالب جوانب سلامتی فراموش می‌کنیم. اولین قدم این است که هر شب 6 تا 7 ساعت خواب آرام داشته باشید. اگر چرخه خواب شما به هم ریخته‌است، حتماً به فکر اصلاح ساعت زیستی خود باشید. طبق یک مطالعه معلوم شد کمبود خواب، سلول‌های کشنده طبیعی بدن (NK)  را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی بی خوابی

۲. کاهش استرس

ریشه‌کن کردن استرس در زندگی شلوغ امروز امکان‌پذیر نیست. با این وجود، همه ما می‌توانیم مکانیسم‌های مقابله‌ای را برای مدیریت عوامل استرس‌زا و شرایط منفی یاد بگیریم. هنگامی که استرس دارید یا افسرده‌اید، بدن شما کورتیزول آزاد می‌کند. افزایش استرس منجر به افزایش فعالیت التهابی می‌شود که برای سلامتی شما ابدا خوب نیست. در نتیجه توانایی سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با عوامل بیماری‌زا کاهش می‌یابد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۳. تقویت سیستم ایمنی؛ انتخاب تمرینات روزمره بر اساس نیاز بدن

بیشتر مواقع وقتی صحبت از ورزش می‌شود به یک رویکرد شدید متوسل می‌شویم. یا سخت تلاش می‌کنیم تا سبک زندگی بی‌تحرک خود را جبران کنیم یا به مدت طولانی در صندلی‌مان فرو می‌رویم. هر دو روش ممکن است سیستم ایمنی شما را خراب کند. به همین دلیل مهم است که هنگام انتخاب برنامه ورزشی‌تان تعادل برقرار کنید و نیازهای بدن‌تان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر احساس می‌کنید استراحت کافی داشته‌اید و انرژی دارید، می‌توانید کمی بیشتر از حد معمول ورزش کنید اما اگر احساس خستگی دارید باید سبک‌تر ورزش کنید. به یاد داشته باشید، وقتی پای ورزش و تقویت سیستم ایمنی در میان است، پایداری و تعادل حرف اول را می‌زند!

مطلب مرتبط: خوردن این دو ماده نتایج تمرینات ورزشی تان را بر باد می دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *